Техническа неизправност- късо съединение - и субективен фактор - това са основните версии, по които работи пожаро-техническата експертиза, каза по БНР ръководителят на служба „Пожарна безопасност и защита на населението” главен комисар Николай Николов. Той отказа да говори за причините за огъня във влака София-Кардам. Главен комисар Николов бе категоричен, че подобен пожар в пътнически вагон се развива в рамките на 7 до 13 минути с пълно изгаряне на вагона, поради материалите, които се използват в строителството на вагоните. Според него служителите на БДЖ са действали много бързо при спиране на ел. напрежението във влака. Сигналът за пожара е бил подаден в 23,29 минути и само 5 минути по-късно - в 23,34 ч. първата кола на пожарната е била на място на трагедията. Главен комисар Николов уточни, че една пожарна кола съдържа 2,5 тона вода и тя се изчерпва за три минути и половина. Поради това прави впечатление, че ние веднага почваме да търсим вода от близки водоизточници, отбеляза Никола Николов. Той съобщи, че нормално за сезона има повишение в броя на запалванията през този период на годината и отново призова да не се палят сухи треви, което е забранено и по закон. БГНЕС припомня, че при тежкия инцидент станал в нощта на 29 февруари край Червен бряг загинаха осем души – четири жени и четирима мъже. Сред загиналите няма деца. Едно от телата, открити в опожарения влак София-Кардам, е идентифицирано от близките на жертвата. Тялото е на 20-годишна студентка. /БГНЕС