Учителите, които работят в малки и отдалечени места ще бъдат компенсирани. Подобна политика ще им и към образователните институции, в които има повече деца от уязвими групи. Предвиждат се и повече средства за малките училища.

Това обяви образователният министър Красимир Вълчев, цитиран от БТА. Средносрочната бюджетна прогноза за следващата година предвижда с близо 330 милиона лева повече увеличение на средствата за образование, обяви още Вълчев.

Тепърва обаче предстои промяна на формулата за разпределяне на средствата в системата.

Разходният стандарт няма да зависи само от броя на учениците.

В началото на следващия месец ще бъде представена програма за координация между институциите за съвместна работа в политиката на образователното министерство за задължителното задържане на децата в предучилищна и училищна възраст, заяви още министър Вълчев.

Идеята е да се преустанови практиката на прехвърляне на отговорности между институциите, като за целта ще бъдат създадени екипи към всяко училище, а в по-големите населени места ще има няколко екипа. Плановете на образователното министерство са още, в квартали като "Столипиново", където има концентрация на проблемни ученици, да има командировани по няколко екипа. В техния състав ще влизат представители на образованието, на социалните дирекции, на МВР и на общините.

Очаква се по този начин в национален мащаб над 20 хиляди деца да бъдат реинтегрирани в образователната система, заяви още Вълчев. Той е в Калофер, където участва във форум за малди педагози. Министърът заяви, че за последните четири години броят на студентите в направленията "Педагогика" и "Педагогика по" се е увеличил с близо 20 процента. Това е предпоставка да има повече учители след четири години, когато се очаква и най-големият недостиг на учители в системата.

По думите му едно от основните предизвикателства пред системата на образованието е обезпечаването й с преподаватели в дългосрочен план. "Младите хора търсят професии, които дават възможност за кариерно развитие, високи доходи и личностна реализация, ние излъчваме сигнал, че учителската професия може да им осигури такива възможности", заяви още Вълчев.

Според анализа на МОН броят на студентите, които учат природни науки, филология, математика и педагогика, ще е достатъчен, за да се компенсира недостигът, но задачата е те да бъдат привлечени да останат в системата на образованието, като учители.

Dnevnik.bg