Учителите, които работят в малки и отдалечени места ще бъдат компенсирани. Подобна политика ще им и към образователните институции, в които има повече деца от уязвими групи. Предвиждат се и повече средства за малките училища.
Това обяви образователният министър Красимир Вълчев, цитиран от БТА. Средносрочната бюджетна прогноза за следващата година предвижда с близо 330 милиона лева повече увеличение на средствата за образование, обяви още Вълчев.
Тепърва обаче предстои промяна на формулата за разпределяне на средствата в системата.
Разходният стандарт няма да зависи само от броя на учениците.
В началото на следващия месец ще бъде представена програма за координация между институциите за съвместна работа в политиката на образователното министерство за задължителното задържане на децата в предучилищна и училищна възраст, заяви още министър Вълчев.
Идеята е да се преустанови практиката на прехвърляне на отговорности между институциите, като за целта ще бъдат създадени екипи към всяко училище, а в по-големите населени места ще има няколко екипа. Плановете на образователното министерство са още, в квартали като "Столипиново", където има концентрация на проблемни ученици, да има командировани по няколко екипа. В техния състав ще влизат представители на образованието, на социалните дирекции, на МВР и на общините.
Очаква се по този начин в национален мащаб над 20 хиляди деца да бъдат реинтегрирани в образователната система, заяви още Вълчев. Той е в Калофер, където участва във форум за малди педагози. Министърът заяви, че за последните четири години броят на студентите в направленията "Педагогика" и "Педагогика по" се е увеличил с близо 20 процента. Това е предпоставка да има повече учители след четири години, когато се очаква и най-големият недостиг на учители в системата.
По думите му едно от основните предизвикателства пред системата на образованието е обезпечаването й с преподаватели в дългосрочен план. "Младите хора търсят професии, които дават възможност за кариерно развитие, високи доходи и личностна реализация, ние излъчваме сигнал, че учителската професия може да им осигури такива възможности", заяви още Вълчев.
Според анализа на МОН броят на студентите, които учат природни науки, филология, математика и педагогика, ще е достатъчен, за да се компенсира недостигът, но задачата е те да бъдат привлечени да останат в системата на образованието, като учители.
Dnevnik.bg
Коментари
Учител
Вечни обещания. Сбъркана е системата. Не може дете да не знае да чете и да е в 5-ти клас и там да го проверяват колко знае. Половината от децата са полуграмотни вече. Не може ученик според новия закон да се мести по всяко време от едно училище в друго-трябва да има правила. Преместването предполага приравнителни изпити, които усложняват преместването. Не следва ученик да има 15 двойки от 16 предмета и да се явява на поправителни изпити това разглезва учениците, които до 4-ти клас са свикнали да преминават от клас във клас независимо от знанията.
чул:
В Икономическа гимназия търсели учители по СЧЕТОВОДСТВО, завършили висше, редовно обучение в Свищов, София или Варна,. Че в Шуменския тези, които едвам са завършили математика, информационни, се запасили и с някакви съмнителни икономика.
Българина
Остава да се провери КОЙ и ЗАЩО е писал тройките на неграмотните?
Това са няколко класа, едва ли се дължи само на пропуски!..
класната
то, вече висше се изкарва по-лесно от начално образование, а даскал не е станал само този, който не е решил
Red_Alert
Делигирания бюджет води до това и най-проклетото циганче да е по важно от учителя.