От Съюза на международните превозвачи изпратиха писмо до министър-председателя Бойко Борисов преди срещата му с френския президент Емануел Макрон, който тази вечер пристига в България.
В него те настояват премиерът да обърне специално внимание на няколко конкретни въпроса, свързани с българската икономика.
Дават пример със законодателните промени във Франция и амбициите на страната да ги наложи и в целия ЕС. Анонсирани като противодействие на социалния дъмпинг, те представляват механизъм, с който се упражнява нелоялна конкуренция с транспортните фирми, посочват превозвачите.
С термина социален дъмпинг в Западна Европа се означава конкуренцията от източноевропейски работници с по-ниски заплати, социални осигуровки, данъци и по-либерално трудово законодателство. Така наети в командировка служители от тези страни е възможно да плащат социалните си осигуровки в родината си, а често и да получават заплатата си там. Това прави тези работници доста по-евтини за местните работодатели. Франция вече ограничи тази възможност.
Българските международни превозвачи посочват, че секторът е в криза заради силните удари, насочени по българските фирми, упражняващи дейност по международен автомобилен превоз на стоки.
Рестриктивните мерки срещу българските превозвачи, предприети на национално ниво в така наречените "големи" държави членки, се пренасят и на общоевропейско ниво. Недостатъците в правната рамка дават възможност за нарушаване на основни права и свободи, заложени в Договора за функциониране на Европейския Съюз, а именно предоставените в него свобода на предоставяне на услуги и свобода на движение, се казва в писмото на превозвачите.
Те посочват, че по този начин се отнема конкурентното предимство не само на българските превозвачи, но и на всички останали от Централна и Източна Европа, което в никакъв случай не би могло да бъде счетено справедливо, ефикасно и социално отговорно намерение за регулиране на правната рамка от страна на Комисията.
Превозвачите разчитат премиерът да постави въпроса пред Макрон с "достатъчна категоричност".
Законодателното предложение на Европейската комисия, продиктувано от желанието на Франция да ограничи българските превозвачи от достъп до общоевропейския пазар, според председателя на организацията Ангел Траков прекрачва така наречените "червени линии". Това е така, защото никой не отчита факта, че разпоредбите за командироване и административните изискания не съответстват на изключително мобилното естество на работа на водачите в международния автомобилен транспорт.
В Съюза на международните превозвачи членуват над 380 транспортни фирми, упражняващи дейност по международен автомобилен превоз на товари на територията на Европейския съюз.
По-рано днес румънските медии съобщиха, че местната организация на френските превозвачи, е поискал разрешение да протестира в Букурещ при посещението на Макрон, който днес е там. Протестът обаче не е бил разрешен.
Превозвачите са против мерките на Франция срещу така наречения социален дъмпинг. Те предвиждат 10 евро на час заплащане на превозвачите и забрана върху обичайната седмична почивка в кабината на камиона на френска територия.
"Франция иска шофьорите да спят в хотел, въпреки че няма достатъчно осигурени паркоместа за автомобилите и стоките, които те превозват. Искаме отново да напомним за множеството набези срещу румънски, полски и източноевропейски превозвачи във Франция на паркинги", посочват румънските превозвачи.
Според тях въведените мерки на практика ограничават достъпа на източноевропейски превозвачи до ЕС.
Dnevnik.bg
Коментари
Добави коментар