Необходим е повторен оглед на вагоните на влака-убиец
Ръководителят на Специализираното звено за разследване на произшествия и инциденти в железопътния транспорт към Министерството на транспорта Чавдар Чавдаров, който е и председател на Комисията за извършването на техническо разследване за тежкото железопътното произшествие от 28 февруари 2008 г., днес представи междинните резултати пред министър Петър Мутафчиев, съобщиха от министерството.
От извършеното разследване става ясно, че е необходимо да бъде извършен повторен оглед на вагоните от членовете на сформираната комисия, както и че все още се чакат резултатите от техническите експертиза за състоянието на кабелите във вагоните. Едва след това ще може да бъде изготвен окончателен доклад за вероятните причини за възникването на пожара, който ще бъде предоставен на следствените органи.
Министърът на транспорта Петър Мутафчиев днес се запозна с изготвения доклад на сформираните мобилни групи, извършващи проверки в системата на жп транспорта. Той е обобщен от ИА „Железопътна администрация”.В проверените обекти общото състояние на организацията по документирането и осигуряването на безопасни и здравословни условия на труд, квалификацията и правоспособността на локомотивните и превозните бригади са съгласно изискванията. Не са констатирани и съществени разлики по отношение на вътрешно фирмените правила – инструкции заповеди и документирането им в съответните книги за инструктажи за предпътни медицински прегледи, организация за действие при бедствия и аварии, ред за регистриране и отчитане на трудови злополуки, осигуряване на лични предпазни средства, работно и специално работни облекла и други. При провеждането на инструктажи и предпътни медицински прегледи на персонала от локомотивните депа и превозните служби са констатирани пропуски, които бяха отстранени в процеса на проверката. В резултат от извършените проверки, комисията констатира, че тяговия подвижен състав (локомотиви) отговаря на изискванията за пожарна и аварийна безопасност и локомотивните бригади са инструктирани и обучени за действие при възникване на пожар в подвижния състав. При проверка на осигуряването на необходимото ниво на пожарна и аварийна безопасност, оборудването на подвижния състав, наличността на необходимите инструкции, условията и качеството на предоставените услуги на пътниците е установено, че от проверените 37 влакове, 14 са в съответствие с изискванията. В останалите 23 влака бяха констатирани пропуски както следва:
Пожарогасителите в някои от вагоните са заключени с квадратна заключалка в специално оборудвани ниши, достъпни само за превозния персонал. Открити са пожарогасители с изтекъл срок на ревизията, с липсващи или неясни стикери за годност, включително един използван и един с неизправна пломба.Недостатъчен брой противопожарни инструкции.
В един от влаковете във фургона липсва пожарогасител, който незабавно беше възстановен по време на проверката. Неизправно осветление в два кушет-вагони на две от купетата. В пет от проверените влакове са нарушени изискванията на трудовата и технологична дисциплина от осем кондуктора на спални - и кушет-вагони. При проверка на пристигащите влакове, комисията констатира липса на пожарогасители, с които влаковете са били оборудвани в началната гара. Комисията констатира, че в „БДЖ” ЕАД не са предприети своевременни мерки за запознаване на персонала със Заповед № РД-08-83/05.03.2008 г. на министъра на транспорта, за изпълнението на конкретни мерки и завишаване на контрола.
В резултат от констатациите, комисията е направила предложение:
актуализиране на нормативни документи и вътрешни правила;
подобряване на общото състояние на пожарната и аварийната безопасност на експлоатирания подвижен железопътен състав;
увеличаване на административния капацитет на контролните органи по безопасност на превозите в жп транспорта.
Възложено е на заместник-министъра на транспорта Георги Петърнейчев да определи отговорниците и сроковете за изпълнение на предложенията.
За обхващане на повече обекти комисията беше разделена на три мобилни групи за регионите София, Пловдив и Горна Оряховица, които извършиха проверки на: 37 броя пътнически влакове, включително 6 броя електрически мотрисни влакове (ЕМВ); 18 локомотива, включени в състави на влакове, дадени за експлоатация като маневрени или като изолирани машини, подготвени в депата за предаване в експлоатация и в резерв; над 90 броя пътнически вагони от всички типове и видове, включително 14 броя спални вагона и 15 броя кушет-вагона. Проверени са над 150 служители и работници, намиращи се на дежурство в изброените поделения и в подвижния железопътен състав, като на 124 от тях са взети проби за употреба на алкохол – всички отрицателни. /БГНЕС
119
0
asdf
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==

Коментари
Добави коментар