Здравният министър Николай Петров подкрепя действията на ръководството на "Пирогов" и решението за уволнение на целия дежурен екип в спешния кабинет 126 на 16 септември, когато в болницата е докаран пациент на 74 години в критично състояние, но медиците не са го приели за лечение.

В последствие човекът е починал, а обществена и властова реакция имаше едва след като вдовицата на починалия разказа за случая във "Фейсбук". Националният консултант по спешна медицина Стоян Миланов определи случилото се в болницата като тежка грешка на екипа, а от синдикалната секция на КТ "Подкрепа" в "Пирогов" обявиха, че ще протестират срещу уволнението на колегите си.

Министър Николай Петров коментира пред журналисти във Враца, цитиран от Би Ти Ви, че се налагат още промени в системата за спешна медицинска помощ, включително връщане на някои стари правила, за да се предотврати ескалация на недоволството.

"Отново ще актуализираме тази заповед на мой предшественик министър, че спешният пациент се води в най-близкото лечебно заведение, но няма да спрем дотук. В лечебното заведение пациентът остава и ако той не е профилен, лечебното заведение ще има грижата да го предислоцира в друго лечебно заведение, където профилът е по-добър, а не това да е грижа на екипа с линейката, който да чака и да изтърпи решението къде ще бъде пратен, ако не бъде приет тук", заяви министърът.

Друго, което възнамерява да разпореди, е да бъдат предприети мерки за улесняване на близките на пациенти, починали в болницата. "Ще бъде един по-ясен регламент специално при пациенти, починали в болница и техните близки, за да се улеснят тези хора в най-трудния от живота им момент. Нищо не коства една сестра или санитарка да изменажира ходенето и висенето по гишета тука за печат, там за входящ номер, за да направим добро. Това няма да струва пари и мисля, че ръководителите на болници ще го приемат с удоволствие", каза Петров.

Дневник