България ще настоява международните превози да бъдат извадени от ограничителния пакет, включващ общо три седмици престой в Европа и връщането обратно в страната. Това заяви зам.-министърът на транспорта Ангел Попов при представяне на приоритетите в секторите "Транспорт" и "Телекомуникации" по време на българското председателство на Съвета на Европейския съюз, съобщава БТА.

Той уточни, че налагането на ограничения за максималните възнаграждения на международните шофьори, каквито има във Франция, Италия, Австрия и Германия, също трябва да отпадне. По думите му българските фирми от бранша дават абсолютно същото максимално възнаграждение на международните шофьори, каквото е то в посочените европейски държави.

"За тези шофьори не може да се говори като за един обикновен работник, който работи на строеж, или за човек, който работи в болница", подчерта Попов.

Той добави, че заедно с България подобно мнение ще изразят Полша, Румъния, Унгария, Литва, Латвия и Чехия, но преговорите били изключително трудни и вероятно няма да завършат до края на годината.

Идеята за т.нар. социален дъмпинг е част от законодателните промени във Франция и амбициите на президента на страната Еманюел Макрон да ги наложи и в целия Европейския съюз. С термина социален дъмпинг в Западна Европа се означава конкуренцията от източноевропейски работници с по-ниски заплати, социални осигуровки, данъци и по-либерално трудово законодателство. Така наети в командировка служители от тези страни е възможно да плащат социалните си осигуровки в родината си, а често и да получават заплатата си там. Това прави тези работници доста по-евтини за местните работодатели, а Франция вече ограничи тази възможност.

Българските превозвачи също се обявиха против идеята. Според тях, "анонсирани като противодействие на социалния дъмпинг, те представляват механизъм, с който се упражнява нелоялна конкуренция с транспортните фирми".

Дневник