Неправителствената организация Антикорупционени фонд е сезирала прокуратурата за обществена поръчка на Министерството на туризма за изработване на рекламни видеоклипове на стойност от 43 680 лева. Причината е, че има данни за сериозни процедурни нарушения, съобщиха от фонда.

Поръчката е обявена на 21 юли, но документацията за участие в процедурата е публикувана на 24 юли, а срокът за подаване на офертите е бил до 17:30 часа на 28 юли.

Според организацията това е едно от допуснатите нарушения. "Законът за обществени поръчки поставя императивно изискване за публикуване на техническите изисквания заедно с офертата, независимо, че става дума за малка обществена поръчка с облекчен режим. В такъв случай възложителят е следвало да удължи срока, което не е било изпълнено", посочва правният анализ на Антикорупционния фонд.

В процедурата са участвали четирима участници - "Ейч ди Ченъл" ООД, "Студио Бленд" ООД, "Саунд" ЕООД и ДЗЗД "Опознай България", в което са "Ес Ти Би Комюникейшънс" ЕООД и "Геском" ООД. Комисията отстранява трима от тях на различни основания.

За изпълнител на поръчката е избрано "Студио Бленд" ООД с оферта от 43 680 лв. с ДДС, т.е. само с 600 лв. по-ниска от прогнозната стойност.

Според антикорупционния фонд другото допуснато нарушение е, че комисията по избор на изпълнителя е била назначена със заповед на министъра на туризма Николина Ангелкова от 31 юли 2017 г. - три дни след изтичане на срока за подаване на оферти. Това се разбира от публикуваните протоколи в профила на купувача.

Решение на министъра за окончателен избор на изпълнител липсва както като правно основание за подписания на 21 август 2017 г. договор, така и като задължителна публикация в профила на купувача в интернет. Което неправителствената организация посочва като сериозен пропуск.

"Сключване на договор без правно основание при изразходване на публични средства представлява безстопанственост", се казва в изпратеното до прокуратурата правно становище на фонда.

Съгласно подписания договор избраната фирма трябва да изработи серия рекламни клипове, които да представят туристическия потенциал на България. Те ще се пускат на международни туристически изложения и форуми.

Според Министерството на туризма обществената поръчка за изработване на рекламни видеоклипове, "които да представят по най-добрия начин туристическия потенциал на България, е направена изцяло съгласно закона, спазени са всички срокове и процедури по чл. 20, ал. 3 от Закона за обществените поръчки". Това бе коментарът на Ангелкова, цитиран от пресцентъра на ведомството след информацията за сезирането на прокуратурата. Освен това тя е изразила готовността си да съдейства на разследващите.

Dnevnik.bg