Гугъл" (Google) за пръв път е открила, че служби на руската държава са използвали платформи на компанията като YouTube и Gmail, за да се намесват в изборите в САЩ през 2016 г. Десетки хиляди долари са били платени за разпространяване на дезинформация и това е идвало от група, различна от Фабриката за тролове край Санкт Петербург, подозирана за подобна дейност през "Фейсбук".
Това твърди "Вашингтон пост" в понеделник по повод компанията с най-големият бизнес с онлайн реклама, като се позовава на източници, запознати с проверката, но нямащи право да я обсъждат, преди тя да стане публично достояние.
За целта е била използвана рекламната мрежа DoubleClick, а "руската следа" била открита с данни от популярната услуга за микросъобщения "Туитър" (Twitter). Срещу заплащане компанията предоставя на разработчици данни назад чак до 2006 г. и в "Гугъл" установили връзка между руски профили в "Туитър" с профили, от които е купувана реклама в платформите на "Гугъл".
Вътрешната проверка е в начален етап, провежда се без сътрудничество с "Туитър" и данни се споделят с "Фейсбук".
Едва преди месец говорителка на "Гугъл" каза, че компанията "винаги следи за злоупотреба или нарушаване на нашата политика и не разполагаме с доказателства, че на нашите платформи е имало такъв тип кампания".
"Фейсбук" и "Туитър" ще изпратят свои ръководители в Конгреса да обяснят на 1 ноември какво знаят компаниите за евентуални руски опити за манипулиране на общественото мнение в САЩ преди изборите. От "Гугъл" още няма отговор дали ще участват.
Дневник
Коментари
Добави коментар