Над 200 сгради в Шумен вече имат издадени паспорти. Това съобщи инж. Валентина Йорданова – старши експерт „Регистриране на строежи” в Община Шумен. Тя уточни, че до 2016 година всички сгради трябва да имат издадени паспорти. Това се регламентира с Наредба номер 5 за техническите паспорти за строежите, която влезе в сила през януари 2007 година. През 2008 година паспорт е издаден на още 40 сгради. За новите строежи паспортът се съставя още преди въвеждането им в експлоатация. На паспортизация подлежат и всички съществуващи строежи, както и сгради, след реконструкция основно обновяване, основен ремонт или преустройство. В паспорта се отразяват промените в характеристиките на строежа, настъпили след ремонтните дейности или реконструкция. Не се съставя технически паспорт на допълващо застрояване или временни постройки. За да бъде издаден документът, сградите трябва да бъдат обследвани от консултант, лицензиран от Министерство на регионалното развитие и благоустройството или от проектанти. За целта е необходимо да се сключи договор между собственика и консултанта. Цената, която се заплаща е по договаряне. Сроковете за издаване на паспортите за отделните категории строежи са различни. За сгради от първа категория срокът е до края на 2008 година, за втора- до 2010-та, за трета категория- 2012, за строежи от четвърта категория срокът за съставяне на технически паспорт е до края на 2014 година и за пета категория- до 2016 година. В пета категория попадат сградите с височина не повече от 10 метра, в четвърта – строежите до 15 метра и т.н. Техническият паспорт се издава в два оригинални екземпляра на хартиен носител и един на магнитен носител.
ШУМ.БГ
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Добави коментар