През първите 9 месеца на 2017 година в сектор „Български документи за самоличност” към ОД МВР- Шумен са приети заявления за 12 097 лични карти и 14 065 паспорта, съобщиха от пресцентъра на полицията. Най-много са издадените лични документи през третото тримесечие на годината, когато са били подменени 5183 лични карти и 6074 паспорта. През месец август са подадени заявления за издаване на 1894 лични карти и 2283 паспорта.
Валидността на 754 лични карти, 1110 паспорта и 866 свидетелства за управление на моторно превозно средство изтичат през ноември и декември в ОД на МВР- Шумен. От там припомнят, че всеки български гражданин е длъжен да поиска издаването на лична карта в срок до 30 дни при изтекъл срок. Срокът на валидност на издадена лична карта е 4 години – на лица от 14 до 18-годишна възраст; 10 години – на лица от 18 до 58-годишна възраст; безсрочни - на лица навършили 58-годишна възраст. Нова лична карта се издава при повреждане, унищожаване, изгубване или открадване; при промяна на имената, единния граждански номер, пола, гражданството или при настъпили съществени и трайни изменения на образа, както и при промяна на постоянния адрес. В случаите, когато личната карта е изгубена, открадната, повредена или унищожена българският гражданин трябва да обяви това в срок до три дни, след което подава заявление за издаване нова лична карта в срок до 30 дни.
Паспортът се издава със срок на валидност 5 години. След изтичане срока на валидност на паспорта, той трябва да бъде върнат в 3-месечен срок на органа, който го е издал. В случаите, когато паспортът е изгубен, откраднат, повреден или унищожен българският гражданин обявява това обстоятелство в срок до три дни. Заявление за нов паспорт може да бъде подадено и преди изтичане на срока на валидност на паспорта.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
пак се работи за турчулята