Недобрата училищната среда е основна предпоставка за негативно поведение и агресия сред децата в училищна възраст. Това сочат резултатите от редица проучвания, обобщени от психологът Иван Игов на кръгла маса "Родителите - конфликтите - агресията и закрилата на децата".

Сред причините за фрустрацията на децата в училище, от една страна, са смесването на шест възрастови групи и обучението на 1500-2000 деца в сгради, строени за 300-600, а от друга - ученето на две смени в средните училища (СУ), което води до отнемане на равното право на образование.

В средните училища има по-високо ниво на тормоз и насилие - около 25% срещу 19% в основните, обясни Игов. Той препоръчва до 500 деца на близка възраст в една сграда и учене на една смяна.

Друга причина за фрустрация и предпоставка за насилие в училище е липсата на подготвени преподаватели и подпомагащи специалисти, смятат още психолози. Според изнесените данни училищните психолози са едва 120, а 20 на сто от учителите имат дискриминиращи нагласи към различните ученици.

Кибертормозът също може да стане предпоставка за агресия в училище, твърдят експерти. За справянето с него е необходимо създаването на защитна общност, в която да се включат родители, учители и ученици, смята гл. ас. д-р Методи Коларов от Нов български университет.

Дневник