Компанията за микросъобщения "Туитър" (Twitter) заяви в понеделник, че коригира данните си за това колко са профилите на с руски потребители, свързвани с кампания на Москва за влияние на американските избори.

Според новите изчисления те са били 2752, което е много повече от 201, за които компанията обяви първоначално през септември. Всички профили, проследени до руската Агенция за интернет изследвания (наричана още Фабриката за тролове) са закрити.

Източник на "Ройтерс", запознат с писменото изявление на "Туитър" преди изслушването на неин високопоставен представител в Конгреса, казва, че на разследването на конгресмените са предоставени имената на профилите.

Влиятелният сенатор демократ Марк Уорнър остро критикува преди седмици компанията заради това, че според него тя не е направила достатъчно задълбочено вътрешно разследване.

Сега "Туитър" призовава да не се надценява случилото се, тъй като профилите, много от които са ботове, са разпространили по време на изборната кампания от миналана година около 1.4 милиона съобщения, а това е едва 0.74% от всички туитове, свързани с изборите.

Дневник