До края на 2018 г. администрацията ще разполага с два нови електронни регистъра - "Гражданска регистрация" и "Адресен регистър" . Това предвижда проект на Държавната агенция "Електронно управление" (ДАЕУ) на стойност 2.05 млн. лв.
Създаването на двете ключови информационни системи и свързването им с с други съществуващи и бъдещи регистри ще помогне за въвеждането на служебното начало и ще премахне редица документи, се казва в съобщението на агенцията. Всички те съхраняват данни, до които почти всички администрации имат нужда от достъп, за да изпълняват задълженията си и да предоставят административни услуги.
Предвижда се системата "Гражданска регистрация" да обслужва централизирани регистър на населението, националния електронен регистър на актовете за гражданско състояние и регистъра на ЕГН. "Адресният регистър" ще представлява изчерпателна централизирана база данни на адресите на всеки обект на територията на България.
С внедряването на двете системи ще се осигури оперативна съвместимост между различните електронни услуги и ще се повиши използването им, уверява агенцията.
Освен технологичната дейност проектът се нуждае и от правна регламентация. Според експертите е необходимо приемането на Закон за адресния регистър и промяна в 7 закона и над 10 подзаконови нормативни акта.
Дневник
Коментари
Добави коментар