Полският собственик на соковете Queens – Grupa Maspex, разширява бизнеса си в България, като придобива местната компания "Акварекс-В", която бутилира минералната вода "Велинград", информира "Капитал Daily" в днешния си брой.
Сделката е през дъщерното дружество "Тимбарк България", което купува 99.84% от "Акварекс-В". Стойността не се оповестява. Продавач е компанията "Столарски и синове" на Миролюб Столарски, чието семейство притежава автобусната компания "Карат-С".
"В България сме активни участници на пазара от 1998 г. За този период изградихме силни позиции в сегмента на соковете, нектарите и безалкохолните напитки. Новата инвестиция в категорията на водите ще допълни перфектно продуктовото ни портфолио",По думите му с новата придобивка групата ще има възможност да се превърне в един от най-важните играчи при бързооборотните потребителски стоки на българския пазар.
Минералната вода "Велинград" е нискоминерализирана и се добива от дълбочина над 1100 метра. Водата се продава само на вътрешния пазар. Според агенцията за маркетингови изследвания Global Data пазарният дял на "Велинград" е под един процент. Миналата година във фабриката е въведена нова поточна линия с капацитет 10 хил. бутилки в час. Инвестицията е за около 800 хил. евро.
Според данните в Търговския регистър "Акварекс-В" отчита 1.375 млн. лв. приходи от продажби за 2016 (1.214 млн. лв. за 2015 г.) и загуба от 184 хил. лв. (печалба от 625 хил. за 2015 г.). Заетите във фирмата са 18.
В момента новият собственик разработва конкретен инвестиционен план за бутилиращото дружество, като уточнява, че на този етап не се предвижда разширяване на продуктовото му портфолио с някой от другите брандове на Maspex. "Фокусираме се върху марките, които вече имаме на българския пазар – като Queens, Tedi, а сега вече и "Велинград", които според нас имат голям потенциал благодарение на високото качество на продуктите", коментира за "Капитал" председателят на борда на директорите и съсобственик на Maspex Кшищоф Грабовски.
Самата Maspex е сред водещите за Централна и Източна Европа производители на разтворими продукти – капучино, какао, сметана за кафе, чай. Групата е и един от лидерите на пазара на сокове, нектари и безалкохолни напитки в Полша, Чехия и Словакия, Унгария, както и в производството на макаронени изделия в Полша. Консолидираните й приходи за 2016 г. са над 4.27 млрд. злоти (1.02 млрд. евро).
Dnevnik.bg
Коментари
Добави коментар