Днес за първи път пуснахме в обращение така наречен "зелен билет", който цели да стимулира повече хора да слязат от личните си автомобили и да използват градския транспорт. От сутринта до този момент са продадени над 10 хил. "зелени билета", съобщи кметът на София Йорданка Фандъкова. Тя направи коментара на церемония за честване на 20-ата годишнина от откриването на столичното метро.

"В последните 3-4 дни, каквито бяха и прогнозите, се получиха сериозни превишения на нивата на фини прахови частици", коментира Фандъкова, цитирана от "Фокус". Тя добави, че екипите от общината са работели до късно снощи, за да изчислят превишенията на нормите и решението за пускане на "зелен билет" да бъде законосъобразно. Според приетото от общината правило, за да бъде пуснат билетът, е необходимо в предходните два дни вредните емисии да са били поне 4 пъти над нормата.

"Въпреки че прогнозата за днес беше по-добра, все още виждаме, че не се е реализирала", посочи още Фандъкова, според която "въвеждането на билета беше съвсем навреме".

"До този момент над 340 хил. души дневно използват метрото. Това помага да се спестяват около 75 хил. тона вредни емисии годишно. С построяването на третата линия на метрото очакваме спестяване на около 90 хил. тона вредни емисии", каза още Фандъкова. Според нея метрото има най-големия принос за това хората да оставят автомобилите си и да използват този най-екологичен градски транспорт.

"Вече 50% от изграждането на първия и най-тежък участък от третата линия на метрото - централния, са готови. Очакваме в края на 2019 г. и началото на 2020 г. да бъдат пуснати всички 12 км метро, които се строят в момента с 12 метростанции, и да свържем Околовръстния път при Горна баня, район "Овча купел", "Красно село" с центъра на града и с кв. "Хаджи Димитър" в източната част", каза още Фандъкова. Тя обясни, че на първо място се подготвя продължението на третата линия в посока жк "Левски" - още 3 км, и в посока кв. "Слатина" и бул. "Цариградско шосе".

През юли миналата година се предвиждаше третият лъч да е готов в средата на 2019 г.

Проектът на софийското метро е действително в топ 10 на всички проекти, финансирани от Европейския съюз, но специално за България този проект е знаков, коментира и ръководителят на представителството на Европейската комисия в София Огнян Златев. Според него метрото е пример за това как най-ефикасно се използват европейските средства и впечатлява не само с бързината, с която се строи, но и с качеството на строителството.

Dnevnik.bg