Община Шумен ще продължи да предоставя социалните услуги "личен асистент" и "домашен помощник" на болни и социално слаби и след приключването на двугодишния европроект за 875 хил. лв. "Подкрепа за независим живот". Дейностите от началото на февруари стават местна отговорност, но с държавно финансиране. Това стана ясно днес на пресконференция в сградата на кметството.
От утре започва приемът на документи за тези, които желаят да бъдат домашни помощници и лични асистенти. Срокът за кандидатстване е до 6-ти февруари, за да може услугите да стартират възможно най-скоро - около средата на месеца, каза зам.-кметът по социални дейности и здравеопазване д-р Светлана Маркова.
Средствата обаче са по-малко от отпусканите досега от Европа. Министерството на труда и социалната политика е определило квота от общо 80 лични асистенти и домашни помощници. Месечният бюджет за дейността е определен на 51 хил. лв. Заплатите на работниците ще са минималните за страната плюс клас.
Това е възможно да доведе до отпадане от системата на някои потребители на двете услуги. "Ще се стъпи на досегашните им оценки, като те вече се преразглеждат. Средствата са по-малко и знаем, че ще има недоволни. Ще се започне първо с хората с високите оценки - тези, които се нуждаят повече", каза д-р Маркова.
Досегашните ползватели на услугите няма нужда да подават нови документи, но желаещите да бъдат включени могат да го направят.
"Нека да не забравяме, че имаме родители. Потребители с по 2 деца в града няма кой да им занесе един хляб. Общината като институция, каквото трябва ще направи, но тя не може да замени семейството", каза още Светлана Маркова.
Заявленията на кандидатите да станат лични асистенти и социални помощници, както и на ползвателите на услугите, могат да се подават на шестия етаж в сградата на Художествена галерия "Елена Карамихайлова" на ул. "Цар Иван Александър".
Припомняме, че по проекта "Подкрепа за независим живот" от началото на 2016-та до днес се предоставяха услугите "личен асистент" и "домашен помощник", но и здравни грижи – мерене на кръвно, обработване и превързване на рани, мускулни манипулации, психологическа подкрепа и консултации. Сега тези здравни грижи отпадат. По проекта през 2-годишния период са предоставени услуги на 514 души от град Шумен и 18 села от общината. Преминалите служители пък са 162, от които 66 на длъжност „домашен помощник“ и 96 на длъжност „личен асистент“.
Проектът трябваше да приключи през октомври м.г., но бе удължен с 2 месеца след споразумение между общината и управляващия орган на ОП „Развитие на човешките ресурси“.
ШУМ.БГ
Коментари
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
Анонимен
Ми ти като си глист!
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
Анонимен
Пак говори глупости Маркова, кой я слуша, кой?
Анонимен
Тази година са малко средствата ,догодина няма да има ,така че,ще се плаща от джоба
Анонимен
Един много голям, мащабен и труден проект завърши!!! Браво на социалните работници и хората, които го изнехоха на гърба си!!!
Анонимен
Тази джофра ко се прави на много разбираща