Според данните на цигарените компании пазарът им в стойност през миналата година нараства с едва 0.8 на сто, което е най-ниският ръст за последните пет години. При това в година, когато акцизът и съответната крайната стойност бяха повишени. Това съобщава capital.bg.

Причината според представителите на бранша е политическата нестабилност, довела до служебно правителство и по-слаб контрол през първите четири месеца на 2017 г. През този период нелегалният пазар е отбелязал ръст, а легалните продажби видимо са спаднали. За поредна година сред нелегалните продукти са неизвестни марки и брандове на гръцката Karelia и българската КТ International (King`s Tobacco).

На пазара през миналата година е настъпило и разместване в дела на компаниите. Делът на марките на "Булгартабак", които купи British American Tobacco, пада за година от 29.1% на 25.8%. Расте делът на мултинационалните марки на компанията, основно на Rothmans и Dunhill.

Лидер по продажби продължава да бъде гръцката Karelia, а брандът на "Булгартабак" Victory губи второто място, което държеше дълги години и вече е трета по продажби марка, а на второ място е световният лидер Marlboro, която отбелязва солиден ръст.

През миналата година нивото на потребление на стандартни цигари от 80 мм – тип king size, е достигнало историческия си минимум от 17.7% при 20.1% през 2016 г. За сметка на това дългите цигари със стандартна дебелина достигат дял от 41.9% от продажбите при 40.8% предишната година. Ръст има и при условно наричаните super slim цигари – от 7.3% на 8.9%, като продажбите на тънки цигари (slims) се запазват над 31% от пазара.

Dnevnik.bg