В рамките на 2018 г. трябва да започне реалното строителство на проектите Мездра – Благоевград и Видин – Ружинци и да продължи 2 години. Това заяви председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Дончо Атанасов, цитиран от агенция "Фокус". По-рано през деня жители на Видин излязоха на протест заради лошото състояние на инфраструктурата и блокираха временно Е-79. Те поискаха изграждане на автомагистрала от София до Видин и тунел под прохода Петрохан.
Атанасов увери, че до 15 март ще започнат процедурите за избор на строител и надзор в отсечката Мездра – Ботевград, която е с дължина 35 км., а до средата на годината започва процедурата и по избор на строител и надзор в отсечката Видин – Ружинци, която е най-тежката.
"Това е вече наистина частта от Видинска област, която е с дължина около 54 км. Така че по това направление, когато започне реалното строителство - надявам се в рамките на 2018 г., за 2 години да го приключим", каза още инж. Атанасов.
Той обясни, че 50 млн. лева инвестира Министерството на регионалното развитие за ремонта на републиканските пътни мрежи и особено за тази във Видин. "Един от най-важните проекти, да не кажа и най-важният, за Агенция "Пътна инфраструктура" и в частност за Министерството на регионалното развитие е развитието на пътната инфраструктура в Северна България – т.е. завършването на автомагистрала "Хемус" и двете вертикални връзки в направлението Видин – София и Русе – Велико Търнов", уточни той. По думите му по проекта Видин – Мездра – Ботевград строителството тече напрегнато и от доста време и е заложено в прерогативите на Агенция "Пътна инфраструктура" още от преди 2-3 години.
По думите му той лично е ходил в региона поне 30-40 пъти в последните 2-3 години. "Агенцията - и респективно правителството, инвестира в този регион – особено във Видин, над 50 млн. лева по ремонта на републиканските пътни мрежи. Всички подходи в рамките на 2018 г. по съществуващата републиканска пътна мрежа по направлението София – Видин ще бъдат ремонтирани, в това число и софийската част на Петрохан, която беше изоставена с десетилетия.
Атанасов подчерта, че затварянето на пътя от протестиращи създава огромни проблеми по това международно направление и че няма разрешение от Агенция "Пътна инфраструктура" за това.
По думите му протестите са започнали, след като напредъкът на този проект е станал необратим. "Поставянето на ултиматуми от организаторите на протеста говори не за реализацията на този или на други инфраструктурни проекти, а за нещо друго, което е свързано с други проекти, които няма да коментирам", каза още той.
Дневник
Коментари
Добави коментар