Висока оценка за цялостната дейност на съда, за качеството на административното обслужване, ефективността прозрачността в работата на съдиите и съдебната администрация отчете Административен съд – Шумен в резултат на проведено анкетно проучване за дейността му, съобщиха от съдилището.

В анкетата са поставени пет категории въпроси относно: полезност на предоставените образци на документи и информация, честота на ползваните услуги, отношение и компетентност на служителите, актуалност на предоставената информация на интернет страницата на съда, ефективността на работа и работни процеси, обща оценка на административното обслужване, посочване на конкретен аспект от обслужването, който трябва да се подобри, степен на обществено доверие.

100% от отговорилите считат за ясни и лесноразбираеми устните обяснения на служителите на съда. За точни и пълни ги намират 97%. Единодушно попълнилите анкетата считат, че служителите на съда се държат вежливо и уважително с гражданите. Високо оценено е и административното обслужване на гражданите, като 48% считат, че са налице ясни правила, които се спазват от всички, а 40% са на мнение, че отношението към всички е еднакво.

На въпроса кой аспект от обслужването смятате, че най-много се нуждае от подобрение в работата на Административен съд Шумен, две трети от отговорилите считат, че това е достъпът до информацията, 20% от анкетираните считат, че акцент трябва да се постави върху знанията и уменията на служителите. От това следва извода, че в Административен съд  в Шумен следва да бъдат предприети мерки и действия по отношение достъпа до информация на потребителите на услуги, чрез подобряване на интернет страницата на съда, включително и за предоставяне на съдебни книжа по електронен път.

Според 28 човека /78%/ делата в Административен съд – гр. Шумен се разглеждат в разумен срок и едва 11% са на мнение, че разглеждането на дело отнема прекалено много време. Също толкова са посочили, че не могат да вземат конкретно становище.

ШУМ.БГ