58 места за настаняване с над 10 легла - хотели, мотели, къмпинги, хижи и други места за краткосрочно настаняване са работили в област Шумен през декември 2017 г. Броят на стаите в тях е 720, а на леглата - 1 490. В сравнение с декември 2016 г. общият брой на местата за настаняване се увеличава с 9.4%, а броят на леглата в тях намалява с 6.5%. Това сочат данните на Статистически изследвания – Шумен.
За последния месец на 2017 г. данните сочат, че приходите от нощувки в област Шумен са 209.9 хил. лв. Те са с 6.4% по-малко в сравнение със същия месец на 2016 година. Регистрирано е намаление в приходите от нощувки от български граждани - с 9.2%, а приходите от чужденци се увеличават с 9.0%.
Пренощувалите лица в местата за настаняване през декември 2017 г. в областта са 3 411 души, като в сравнение с декември 2016 г. намаляват със 17.4%. Най-много в хотелите в Шуменско са се настанявали български граждани. През месеца те са 3 104, или 91.0% от всички пренощували лица. Пренощувалите чужденци са 307, като от тях 49.8% са граждани на страни членки на Европейския съюз, а 42.3% са от други европейски държави. Най-голям е броят на пренощувалите лица от Турция - 36.5%. Следват Румъния, Австрия и Гърция.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
пране на пари , естествено , този град за у.........................и не става , правим хотели , по програмки , да щипнем някое и друго евро , както се полу4и и с еврата за уж селският туризъм
Анонимен
Че има пране на пари, си е ясно, но това няма значение - всеки има право на избор в какво да инвестира парите си, но друг е въпросът дали има правилна преценка относно избора. Тъй като в сегашно време в какъвто и бизнес да се инвестира, трудно може да се предскаже какъв ще бъде резултатът, като се има предвид ниската платежоспособност на средностатистическия българин, прави впечатление една доста наивна практика да се кзграждат институции и обекти, обикновено от сферата на търговията и услугите с еднакво предназначение едни до други, като се залага на принципа на конкуренцията, за да могат да се възползват от нуждаещите се от конкретни услуги или стоки в съответната област. Това в някои случаи може да е правилно, но обикновено води до раздробяване и намаляване броя на клиентите, с всичките лоши последствия от това - както за обекта, така и за клиентите.