Реклама на Националната лотария с участието на националния отбор по художествена гимнастика създава риск от насърчаване на деца и млади хора към хазартни игри, предупреди Националната мрежа за децата в писмо до различни държавни институции. Организацията поиска спиране на рекламата и законодателни промени за ограничаване на влиянието на хазарта върху децата и младежите.

"Клипът откровено насърчава деца и млади хора да играят хазартни игри, търкайки билети с примамливото заглавие "Шоколад", използвайки влиянието на примера на момичетата от Националния отбор по художествена гимнастика. Дори и да приемем, че всички участници в клипа фактически имат навършени 18 години, то впечатлението, което се създава, е за участието на деца и млади хора, които са възприемани за пример от други деца, които ги гледат", казват от групата, обединяваща различни граждански организации.

Оттам изтъкват, че рекламата е в разрез с поне четири законови и подзаконови нормативни акта, като цитират разпоредби от Закона за електронните медии, Закона за закрила на детето и Закона за хазарта.

"Не на последно място, участието на Националния отбор по художествена гимнастика в рекламен клип, който цели придобиването на печалба от собствениците на частно хазартно дружество "Национална лотария", поставя сериозни въпроси и от гледна точка на публичния образ на отбора и Българската федерация по художествена гимнастика, която декларира като своя цел развитието на художествената гимнастика, запазването на нейния национален престиж и увеличаване на социалната значимост на този спорт", посочват от Националната мрежа за децата.

Те настояват Националният съвет по саморегулация да излезе със становище по проблема и призовават Съвета за електронни медии да спре излъчването на рекламата.

"Призоваваме народните представители от Комисията за медии и култура да инициират дебат и последващи промени в Закона за хазарта, които драстично да ограничат вредното влияние на хазарта върху децата и младите хора. Разчитаме основният регулатор на хазарта в България в лицето на министъра на финансите да заеме позиция по поставената тема", се казва още в писмото.

Националната мрежа за децата се обръща и към шефа на федерацията по художествена гимнастика Илиана Раева, като поставят въпроса кое я е накарало да участва в рекламата. "Насърчаването към хазартни игри ли е асоциацията, която бихте искали да има с този спорт", питат от организацията и посочват, че уставът на федерацията предвижда изключване на членове при грубо уронване на престижа и авторитета ѝ.

Dnevnik.bg