Близо 40% от приходите от продажби на "Булгартабак холдинг" са от млечни продукти и електроника. Това се вижда от консолидирания отчет за последното тримесечие на миналата година, цитиран от capital.bg.
Продажбите на млечни продукти с бранда "Лакрима" и на електроуреди в магазините "Техномаркет" вече формират близо 40% от приходите на холдинга. Приходите от продажба на тютюневи изделия намаляват от 321.4 млн. лв. на 241.7 млн. лв. и вече не заемат над 95% от продажбите на холдинга.
Така според отчета увеличението на продажбите на компанията е със 17% от 335 на 392 млн. лв.
Причината за рязката смяна на посоката е, че през май миналата година свързваният с депутата от ДПС Делян Пеевски холдинг продаде основните търговски марки за цигари на международния концерн British American Tobacco.
Така през миналата година холдингът и дъщерните му дружества започнаха да изкупуват други предприятия, свързани с Делян Пеевски. През второто тримесечие "Благоевград – БТ" придобива мажоритарния дял от 72.65% от "Техномаркет България", а през третото тримесечие част от цигарения холдинг става дружеството за млечни продукти "Лодис инвест".
В отчета е записано, че за да компенсира продажбата на търговски марки, групата се ориентира към развитие на експортните пазари, основно в Близкия изток.
В отчета е отбелязано също, че през последното тримесечие на годината благоевградската фабрика е продала мажоритарния си дял във фабриката за цигарени опаковки "Юрий Гагарин" и така дружеството вече е загубило статута си на асоциирано предприятие.
В края на миналата година бяха освободени повече от половината работници в благоевградската цигарена фабрика и почти всички служители в предприятието за обработка на тютюн в село Ясен, Плевенско.
Дневник
Коментари
Добави коментар