Ферари" даде най-добър резултат и в последния ден от предсезонните тестове във Формула 1. Кими Райконен, който беше зад волана на SF71H, записа 1:17.221 с най-новите гуми на "Пирели" от сместа хиперсофт.

Райконен се доближи до темпото на своя съотборник Себастиан Фетел, който в четвъртък постави нов неофициален рекорд на пистата "Каталуня" край Барселона. Ледения изостана само с 40 стотни от постижението на Фетел.

За първи път от началото на изпитанията през 2018 г. температурите на въздуха достигнаха 20 градуса, а тази на трасето беше 37. Това позволи на всички екипи да натоварят техниката и да извлекат най-доброто от болидите си. От "Ферари" останаха доволни от темпото си в дълга серия от обиколки, а Райконен завъртя общо 157 тура.

"Общо взето се чувствах добре и болидът се представя добре. Времето преди това не беше идеално, но сега условията се подобриха. Тепърва ще видим как ще се чувстваме в Мелбърн", каза Райконен.

Той работи през целия ден, като успя да направи пълна състезателна симулация. Райконен използва различни типове гуми, както и разични нива на горивото. В сутрешните часове финландецът работеше по различните настройки на своето "Ферари".

Най-накрая по-добър ден имаха и от "Макларън", като Фернандо Алонсо показа впечатляваща скорост. Испанецът завъртя 93 обиколки и беше най-близо до Райконен. Двукратният световен шампион направи най-добрата си обиколка за 1:17.784 с гумите хиперсофт.

Той беше по-бърз с три десети от Карлос Сайнц с "Рено", както и Даниел Рикардо, който караше със суперсофт.

Пилотът на "Макларън" имаше проблем с турбото при първото си излизане на пистата, което наложи и смяната на двигателя му. Едва след обедната пауза Алонсо се върна на пистата, но успя да изпълни голяма част от програмата си.

"Денят беше много особен за нас, защото в сутрешните часове имахме проблем, но след това момчетата свършиха невероятна работа. След обедната пауза компенсирахме загубата на време", каза Алонсо.

Сграда АЛФА

От "Мерцедес" "крият" темпото си

Пилотите на "Мерцедес" Люис Хамилтън и Валтери Ботас отново си поделиха деня, като караха по една сесия преди и след паузата. Световните шампиони завъртяха общо 201 обиколки, но се концентрираха върху дълги серии от турове с по-твърдите смеси гуми, вместо да преследват рекордни резултати.

"Определено вече чувствам колата доста по-добре от първите дни. Мисля, че свършихме най-важната работа и разбираме по-добре настройки и как да извлечем скорост от болида", каза Валтери Ботас.

В рамките на осемте дни изпитания пилотите на "сребърните стрели" завъртяха общо 1040 обиколки или 4841 километра с новия болид W09.

"Мерцедес" записа и най-високата скорост по време на предсезонните тестове – 334.3 км/ч, с близо пет километра повече от това, което реализира двигателят на "Ферари" в болида на Кими Райконен.

В тестовете двете най-добри времена бяха на пилотите на "Ферари", поставени в последните два дни. Фернандо Алонсо единствен, заедно с Фетел и Райконен слезе под 1:18 минути за обиколка, а бързи обиколки с гумите хиперсофт направиха още Даниел Рикардо и Карлос Сайнц, съответно във втория и четвъртия ден от изпитанията.

На пистата "Каталуня" най-добрите времена на "Мерцедес" бяха записани с гуми ултрасофт. Хамилтън изостана с повече от 1.3 секунди от Фетел, което беше ясен признак, че "сребърните стрели" предпочитат да крият своята скорост.

Първото състезание за сезон 2018 във Формула 1 е на 25 март на пистата "Албърт парк" в Мелбърн.

Дневник