Дори да се извърши ремонта на изтребителите "МиГ– 29", не съм оптимист, че може да летят до 2028-2030 г. Това заяви командирът на авиобаза "Граф Игнатиев" бригаден генерал Иван Лалов пред БНР. Такова мнение няколко пъти е изразявал премиерът Бойко Борисов.
Според Лалов самолетите "МиГ-29" трябва да бъдат използвани още 3-4 години, докато бъде доставен нов изтребител и бъдат обучени пилотите за него. Изборът му беше забавян няколко пъти, като според обещанията на министъра на отбраната Красимир Каракачанов, проектите за придобиване за нов изтребител, кораби за ВВС и бронирани машини за пехотата трябва да бъдат внесени до края на месеца в правителството, и в парламента за одобрение.
През миналата седмица стана известно, че руският производител на изтребителите "РСК – МиГ", ще ремонтира всичките 15 изтребителя МиГ-29 , които България притежава, за 81 млн. лв. За тази сума руската държавна корпорация трябва да осигури годишен нальот от 1450 часа за период от 4 години, като във всеки момент трябва да са изправни две трети от наличните изтребители.
Лалов каза, че не познава клаузите на договора с "РСК -МиГ", но очаква закъснение за начало на ремонтните работи от порядъка на 4 до 6 месеца. Наличните изтребители, според Лалов, не са много и са крайно недостатъчни за подготовката на пилотите, като 2 машини са в постоянна готовност. Нашите техници правят всичко възможно да осигурят малкото изправни самолети до момента, когато ще дойдат резервни части, каза Лалов.
"Трябва да вземем всички мерки да се противопоставим на агресивна Русия. За съжаление нашата техника е руска и трябва да я използваме", каза още той. Според него само Русия е способна да поддържа самолетите, които произвежда. Той не разказа подробности за инциденти и срещи с руски пилоти във въздуха над Черно море, отбеляза само, че не е имало случай, в който българските летци да се налагало да излетят и да не са излетели.
"Всеки изпълнява своите задачи по разузнаване и всякакви други действия и във всеки един момент сме били на място за да покажем, че нашата противовъздушна система бди и нашата авиация е на своето място", добави Лалов. За съвместната охрана на въздушните граници с Италия, Лалов каза, че по всички цели са били вдигани българските самолети.
"Най-сериозната инвестиция е в хората. Без хората и най-съвременният самолет е купчина желязо. Ние сме на път да започнем да губим и губим личния състав, който търси друго поприще", каза още Лалов.
Дневник
Коментари
Запасни съюз
До 3-4 год. и вас няма да ви има, то армия няма , какво са няколко истребителя ,за чешене на его ? Вижте Турция , Гърция ,колко самолета имат а, вие говорите глупости и нереални нещта ! Като погледнете воения министър , какво виждате , себе си ли ?
Анонимен
СУ 57 е най добрият и струва 180000000
паунда
цъка
Кви мерки трябва да вземеш срещу Русия бе бухал такъв
Анонимен
Ти си бухал.
Анонимен
И двамата са бухали ама единия е руски бухал- п.е.дал
Анонимен
Су57 е самолет от таранен тип
към анонимния
Дървени философи американски гъзоблизчета пед-чета
Анонимен
На дървени философи