След въвеждане на тол системата държавата ще може да ремонтира три-четири пъти повече пътища, като за до седем години могат да се обновят основно всички шосета в лошо състояние. Мнението е на министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.

Той уточни, че в момента в лошо състояние са около 8000 километра републикански пътища, но при сегашните финансови възможности, пълна рехабилитация се прави на до 450 км. на година. Нанков каза още, че за основен ремонт са и 12 хиляди километра общински шосета.

Министърът обясни, че със спиране на снеговалежа от началото на следващата седмица започва изкърпването на отворилите се през зимата дупки. Николай Нанков допълни, че краткосрочните ремонти не са решение и от започването на мандата на третия кабинет "Борисов" се търси системно решение. Според него то вече е намерено и от следващата година ще се видят и резултатите.

Николай Нанков поясни, че освен средства от тол системата и бюджета, пари за основни пътни ремонти ще се търсят и от нов фонд за пътна безопасност, който се създава в ЕС. През май предстояла дискусия относно този фонд, като от регионалното министерство вече били подали заявките си до МВР, които ще усвояват средствата.

В отговор на въпрос Николай Нанков обяви, че във вторник започва строежа на 10.3 км. от магистрала "Хемус" (от разклона за Велико Търново) до Златна панега. След около два месеца се очаква да тръгне и работата по трасето на аутобана от Белокопитово до пътен възел Луковци (16.5 км). Министърът обяви, че и двата нови участъка ще се направят за около година и половина, вместо за две, но това няма да е за сметка на качеството.

В зависимост от времето до края на година може да започне и строежа на "Хемус" между Ловеч и Плевен (52 км). Министърът посочи, че само с изработването на проекта са спестени 350 милиона лева, заради изграждането на 3 тунела и 13 други съоръжения по-малко.

Dnevnik.bg