Зоната за платено паркиране в центъра на Шумен започва да действа от 23-ти април. Знаците, които я обозначават вече са поставени. Освен досегашните платени паркинги, в Синята зона влизат и нови участъци – от пл. „Кристал“ до пл. "България", пред Военното училище, пл. „Оборище“.
Това обяви днес на пресконференция в общината управителят на Общинското предприятие „Общински жилища и имоти“ Юлиян Вълчев.
„Синята зона ще е с работно време от 8,00 до 19,00 часа от понеделник до петък и от 8,00 до 14,00 часа в събота. В събота следобед и в неделя в централната част на града ще може да се паркира свободно. Цената за престой на лек автомобил за един час остава както досега 1 лв. В зоната за платено паркиране вкарваме нови 170 паркоместа“, обясни Вълчев.
Той обясни, че в началото Синята зона ще е с намалено работно време - от 8,30 часа до 18,30 часа. „Това се прави, за да може гражданите с автомобили, които живеят около Синята зона, да подредят вътрешния си двор. Става въпрос за хората в ж.к. „Херсон“. Зад блоковете те имат места за паркиране и трябва да си ги подредят, за да може оптимално да ползват пространството там“, уточни Вълчев. В пресечките към блоковете от квартала вече са поставени знаци за забрана за влизането и паркирането там, които не важат за живущите. Живущите в района имат също така възможността да си закупят годишни абонаментни карти за паркиране на един паркинг на цена 200 лева или за всички паркинги в Шумен за 400 лв.
„Плащането за паркиране в Синята зона ще бъде въведено на етапи. От 23 април инкасатори ще издават касови бележки, както бе и досега. Надявам се след средата на май вече да бъдат монтирани паркинг апарати, на които ще може да се плаща в брой, с карти или с чип. До три месеца ще се въведе и sms паркирането“, каза Юлиян Вълчев.
Общо паркоместата, които влизат в Синята зона, са 516. Те са по целия булевард “Славянски”, улиците “Адам Мицкевич”, “Карел Шкорпил”, площадите „Кристал“, „Възраждане“ и „Оборище“.
ОП „Общински жилища и имоти“ въвежда и цветни стикери за стъклата на нарушителите правилата за паркиране. Тези, които са просрочили платеното време ще намерят на колата си жълта лепенка. Тя означава, че трябва да си доплатят.
Ако някой остави колата си на паркинг и демонстративно откаже да плати такса или опита да хитрува по друг начин, ще получи червен стикер, който ще бъде придружен със скоба на гумата. Тя ще се освобождава срещу 15 лева и заплащане времето на престоя.
По време на пресконференция стана ясно, че на този етап общината не предвижда изграждането на нови паркинги, а смята да урегулира някои от сегашните, като този зад библиотеката.
„За строеж на нов паркинг ще търсим публично-частно партньорство, защото общината няма как да отдели средства. На този етап с благоустрояването на някои райони нови паркоместа има вече на ул. „Преслав“, ще се направи малък паркинг до Базовото училище. Места за паркиране ще има около „Арена Шумен“, каза по време на брифинга кметът Любомир Христов.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
Забравихте и пред болница и пред поликлиниката такса ! После помислете за междублоковите пространства и странични улици - левче на час . Всички
оборудвани с криле или яхнали магарето!
Анонимен
Да се сложат сини зони край заведенията,а нестига,че човек ходи да си плаща данъците, ами и отпред и за паркоместо,после слиза до друга инстанция и там пак, пред блока където живее пак,където работи - също,ние да не ги копаем тези пари?!!! Какви за заплатите в София и какви в Шумен,не става въпрос за директори и банкери,а за обикновени работници,които издържат държавата.
Анонименн
Анонимен 17.04.2018 21:12
Анонименн
17.04.2018 20:48
Интересно ми е къде ще паркират работещите по центъра и около центъра на града ? Ако тръгнат да си плащат по 8 часа на ден за 20 дена на месеца е 160 лв. ТОВА НОРМАЛНО ЛИ Е ?
----------------------------------------------------------------------------------------
Живущите в района имат също така възможността да си закупят годишни абонаментни карти за паркиране на един паркинг на цена 200 лева или за всички паркинги в Шумен за 400 лв.
Казали са ти го хората ....
Гласувайте пак за герб ...
............................................................................
Да си дам една заплата за да мога да паркирам в близост до работното място ТОВА ЛИ Е ЗНАЧИ РЕШЕНИЕТО ? Ами хора с коли по 1000-2000лв
Нищо не са 200-400лв за хора които ги имат и искат спокойно да си паркират скъпата коли а тези които нямат ?
Анонимен
тези действия на кмета агент-хари/любо супата/ще му са за последно.догодина идват избори за кмет........бат любо по добре отиди в друг град!
* Коментар транслитериран от системата
2 13Българин
Абе селянндури!Един ден ревете,че няма места за паркиране, после ,че се търси решение. Точно по този начин ще се ограничат галошите от махалите и околните села. Който иска да ползва - ще плаща! До центъра се стига от всяка точка на града пеша без проблем.Да му мислят орките с криви кратуни от крайните квартали и лудогорието! Крайно време е и мантинели да се сложат по входовете .Не се диша от тази сган..
Анонимен
Пак да питам:
Всички работещи на центъра ли живеят в Тракия и Дивдядово? Защото от останалите квартали е достатъчно близо да се ходи пеша. От Тракия и Дивдядово има и рейсове на половин час.
Мислите ли че в София, Пловдив или Варна всеки ходи с кола на центъра?
Аман от селски тарикати и делиормански джентълмени които и до тоалетната ходят с кола.
затвор засанирани блокове
Шуменския кмет отива в затвора...
И допълни: "Аз обществени поръчки не правя, правят ги кметовете. Да отиват в затвора, ако има злоупотреби".
„Не може за една бълха да горим целия юрган”, заяви Борисов, визирайки проблеми, възникнали с първите санирани блокове, където имало малки по думите му течове.
ятак
Когато Честния кмет отиде в затвора и там му беше между другото мястото, тогава пращай те следващия кмет в затвора.
Преслав 22
Преди изграждането на паркоместата на ул. Преслав се паркираше на самата улица и нямаше проблем с движението тъй като улицата беше еднопосочна в посока от ул. Съединение към бул. Мадара. От тази статия има само един извод, че всичко се прави с цел да не се улесни движението и паркирането в централна градска част, а да се подготви формирането на зони за паркиране в които да плащат живеещите в тях, а не както до сега ползващите услугата на паркингите. Напомням на сега управляващите града че живущите в централна градска част плащат високи данъци, разрешителните за строеж на нови сгради без парко места се издават от общината, продаде се общинска земя на която можеше да се направят паркинги или парко места.