Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) обяви на сайта си, че е образувала производство за контрол върху концентрация между предприятия във връзка с предварителен договор за продажба на 50% от бизнеса с печатни медии на депутата от ДПС Делян Пеевски на компанията от киноиндустрията "Ню имидж".
Производството е започнато по инициатива на едноличното дружество на депутата "Интръст", което очаква КЗК да направи оценка на концентрацията и да се произнесе с решение.
Според заявеното в антимонополния регулатор страните по сделката не очакват "операцията да окаже въздействие върху продуктово-географски пазари в страната, тъй като характерът на извършваната от участниците в концентрацията дейност не позволява идентифицирането на пазари, върху които сделката ще окаже въздействие поради липсата на хоризонтални и вертикални ефекти, както и липса на отношения на свързани пазари".
От съобщението на КЗК се вижда, че сделката няма да стане с новоучредено дружество, както се твърдеше в прессъобщението за предварителния договор, а чрез вече съществуващата "Ню Бояна Дивелопмънт", която е преименувана на "Ню Имидж Медия". Промяната все още не е отразена в Търговския регистър.
КЗК напомня, че всяко трето заинтересовано лице може да представи информация или да изрази своето писмено становище относно сделката и въздействието, което тя може да окаже върху ефективната конкуренция на съответния пазар в страната.
Чрез "Интръст", в която е едноличен собственик, Пеевски продава 50% от дъщерното дружество "Телеграф медиа" ЕООД, което издава вестниците "Телеграф", "Монитор", "Политика", "Меридиан мач" и "Борба", на българското дружество на американските кинопроизводители Nu Image.
Дневник
Коментари
Добави коментар