Електронна система за търговски регистър влиза в сила от 1 април
От 1 април започва да работи системата за електронно плащане на таксите по вписванията в търговския регистър съобщи заместник – министърът на правосъдието Илонка Райчинова.
В промените на Закона за търговския регистър, които правосъдното министерство ще предложи в Министерския съвет, е предвидено таксите платени по електронен път да бъдат с 25 – 30 процента по-ниски, каза Райчинова. Създаден е консултативен съвет към агенцията по вписванията и на 4 април е първото му заседание. Очакваме да се включат всички заинтересовани работодателски организации и софтуерни компаниии, с които да напреднем бързо в преодоляването на натрупаните проблеми около търговския регистър, каза министър Миглена Тачева. Тя добави, че в областните съдилища ще бъдат командировани деловодители, които да поемат сканирането на фирмените дела. “Писахме доброжелателни писма до председателите на съдилищата и очакваме нещата да се развият добре, а очевидно проблемът е единствено в Софийски градски съд, където до момента нямаме съгласувани действия”, коментира Тачева. По думите й във правомощията на правосъдното министерство е да отцепи едно крило в Съдебната палата, на която е собственик и там да се оформят гишета, за да започне по-бързо обслужването на търговците. 30 дни е срокът по закон от подаването на заявление до отговор от длъжностните лица, но ако промените в закона за търговския регистър бъдат приети, има възможност за значително съкращаване на процедурата за вписване на нови обстоятелства във фирмените дела, каза изпълнителният директор на Агенцията по вписванията Даниела Митева. В момента 37 служители обработват от 50 най-много до 800 заявления на ден, ако бъде одобрено трикратното увеличаване на щата и служителите станат поне 90, те без проблеми ще обработват постъпващите средно по 1500 заявления на ден. “Амбицията ни е да съкратим срока от подаването на заявлението до отговор към търговеца – отказ или вписване, на седем дни”, каза Миглена Тачева. Според нея би било успех и съкръщаването на този срок до 14 дни, като очакванията й са до края на май “запушването” в Агенцията по вписвания да бъде преодоляно. 1050 лв. да бъде заплатата на длъжностните лица по вписванията предвижда проектът за измененията на закона. Според вносителите увеличението на заплащането също би трябвало да подпомогне разрешаването на проблемите във ведомството.
БГНЕС
150
0
asdf
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Добави коментар