Рекламният клип на "Национална лотария" с момичетата от националния отбор по художествена гимнастика донесе глоба на организатора на играта "Ню геймс" и двете медии, които са излъчили рекламата – Би Ти Ви и и Нова телевизия. Тя е заради нарушение на Закона за хазарта в частта пряка реклама на хазарт, включително на игри, насочени към непълнолетни, информира Комисията по хазарта в отговор на запитване на "Капитал".

Срещу клипа с националния отбор по художествена гимнастика и техния треньор граждани и Националната мрежа за децата подадоха жалби до Националния съвет по саморегулация (НСС). Аргументът им беше че рекламата, която промотираше нов билет от лотарията с формата на шоколад и печалби до 500 хил. лв., създава риск от насърчаване на деца и млади хора към хазартни игри като използва лицата на спортистките.

Наложените имуществени санкции на "Ню геймс", в която участие има Васил Божков, и двете телевизии заради клипа с гимнастичките са в максимален размер, тоест 5 хил. лв. за организатора на лотарийната игра и по 30 хил. лв. за двете медии.

Комисията уточнява, че не е открила нарушения при започналата проверка на трите национални телевизии и на организаторите на лотарии заради излъчвани реклами на хазартна дейност. Заключението идва на фона на поредица телевизионни репортажи, показващи хора, спечелили от игри на късмета.

От отговора на комисията се разбира, че до момента са приключили проверките на договорите с телевизиите на трима организатори на моментни и числови лотарийни игри – двете дружества, които стоят зад "Национална лотария" - "Ню геймс" и едноименното "Национална лотария" АД, както и на организатора на "Лотария България"-"Евробет". Това са двете частни лотарии, в които участие има Божков. Комисията е установила, че спечелените награди по време на игрите, излъчвани по Нова телевизия и Би Ти Ви са реално изплатени. Предстои приключване на проверките на "Български спортен тотализатор" и БНТ.

В хода на проверките от организаторите на лотариите и телевизиите са изискани заверени копия от всички договори, анекси и споразумения за излъчване на всички видове реклами, свързани с хазартни игри и печеливши участници, списък на предавания/реклами с дата и час на изпъчване, както и списък на участниците и спечелените от тях суми, казаха от комисията.

Ако се съди по данъчните приходи от моментна лотария, които растат с всяка изминала година, през 2017 г. пазарът е достигнал 345 млн. лв. Това е ръст от 8% спрямо 2016 г.

dnevnik.bg