Българските превозвачи "България ер" и Bul Air могат на практика да превземат целия трафик между руската столица и летище Бургас. Причината е, че министерството на транспорта в Москва е издало допълнителни разрешения за чартърния превозвач Bul Air да извършва редовни полети за летния сезон от април до октомври, от които губят руските "Аерофлот" и S7, съобщи деловият всекидневник "Ведомости".

Изданието се позовава на кореспондинция с Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГВА) към българското министерство на транспорта. От нея се виждало, че България е поискала и е получила на 20 април увеличаване на квотата с повече от 50% - до 44 полета седмично. Това, според "Ведомости" противоречи на двустранните договорености от януари 2017г., според които всяка от страните получава по 28 редовни сезонни полета седмично - всички български са за националния превозвач "България ер", а руските са за 21 за S7 и 7 за "Аерофлот" (от 2 юни).

"Превишаването на квотата от българска страна предвид това, че руските авиокомпании са принудени да заобикалят Украйна, напълно обезсмисля редовните полети до България", пише до Росавиация президентът на Асоциацията на използващите въздушен транспорт Владимир Тасун.

Представител на S7 обяснява за изданието, че българските самолети летят от Бургас до Москва 2 часа и 50 минути, докато на руските им отнема 3 часа и 40 минути, или с 37% повече. Пропорционално се различават и разходите. Всяко увеличаване на българските превозвачи над съгласуваната квота нанася преки щети на руските авиокомпании", допълва той.

Игор Горин, вицепрезидент на Асоциацията на туроператорите, обяснява, че търсенето на пътувания към популярни курорти, включително България, където доста руснаци имат имоти, расте с 30-35%. Но понеже чуждестранни авиокомпании нямат право да извършваш чартърни полети до Русия, важно е как ще се разпределят редовните.

Тук руски сдружения откриват странна логика в решението на собственото им транспортно министерство. Борик Рибак, генерален директор на Infomost, обръща внимание, че Русия и европейските страни много строто следят да има паритет при редовните полети. Представител на министерството потвърждава, че паритетът с България няма и той е нарушен в полза на руските авиокомпании.

Причината е, че по информация на сайта на "България ер" през лятото тя ще има 11 от предоставените ѝ 28 редовни полета плюс около 10 през юли и август, които не се продават директно, а са за конкретни туроператори. Сайтът на Bul Air не съдържа подобна информация и "Ведомости" се позовава на tutu.ru, според който от юни ще извършва 9 полета седмично.

Това прави не повече от 30 от предоставените 44 редовни полета седмично. Според Горин търсенето на места за Бургас е добро и цените обикновено се понижават, казва Горин. Но Олег Пантелеев, изпълнителен директор на "Авиопорт" пита защо, ако "България ер" не е в състояние да запълни квотата си, България не я преразпредели вътрешно, а получава нови полети.

Дневник