Ако проектът АЕЦ"Белене" бъде изпълнен на пазарен принцип, тогава срещу него няма как да има политически аргументи, а само икономически. В това е убеден вицепремиерът Томислав Дончев.

"Ако не се случи по такъв начин (от частна компания и без държавни гаранции - бел. ред.), няма да се случи", обяви той в ефира на Би Ти Ви.

Дончев обясни, че е проблематично да се продаде доставеното вече оборудване (какъвто опит вече бе направен от кабинета - бел. ред.), първо, защото това може да стане на цена с 50% по-ниска от платената. Втората причина е, че производителят трябва да е съгласен с това.

В отговор на въпрос за това, ако частна компания построи централата, дали отработеното гориво ще трябва да се съхранява тук, той посочи, че от години е решен този въпрос и грижа за това гориво има производителят му.

Увери и че дори да се наложи НЕК да изгради съпътстващата инфраструктура по свързването на новата централа с мрежата, това нямало да струва милиарди, а около половин милиард лева и че в крайна сметка тази инфраструктура щяла да се изплати с използването й.

По повод протестите на товарните превозвачи срещу настояването на лидерите на няколко страни от ЕС да се приравнят условията им за работа с тези на западноевропейските им колеги, Дончев обяви, че ако българският бранш е конкурентен, трябва да му се позволи да работи, Според него това е шанс и за самата европейска икономика.

Стари членки на Евросъюза не са особено щастливи от това, че българските шофьори са конкуренция, обяви Дончев и посочи, че някои от предложенията, които най-активно защитава френският президент Еманюел Макрон.

Вицепремиерът допълни, че някои от предложенията за промяна на правилата дори противоречат на базисни европейски принципи като този за свободното движение на хора.

 Дневник