Новият Закон за пътните превозни средства, който ще въведе задължителна регистрация на сервизите, изисквания към тях и търговията с авточасти, ще бъде приет най-рано през февруари-март, прогнозира днес членът на транспортната комисия Иван Вълков (ГЕРБ). Той участва в едно от обществените обсъждания на проекта, което се проведе днес в Министерството на транспорта.
Законът е един от трите, които заменя сегашният Закон за движение по пътищата. Другите два са Закон за водачите на превозни средства и Закон за движение по пътищата.
Вълков уточни, че обществените обсъждания продължават, след това направените при тях корекции трябва да се нанесат, следва съгласуването между засегнатите ведомства, преди законът да се приеме от Министерския съвет и да влезе в комисиите на парламента, и в пленарна зала.
Иначе на днешното обсъждане седем браншови организации обявиха подкрепата си за частта от закона, касаеща сервизите. Текстовете предвиждат всички обекти, предлагащи ремонти на пътни превозни средства, да се регистрират.
Освен това ще се въведат изисквания към материална база и технически специалисти, които трябва да имат те. Какви ще са изискванията ще се запише допълнително в наредба, като днес беше решено да започне формирането на работната група, която да я подготви.
Зам.-министърът на транспорта Ангел Попов обяви, че целта на закона е да се изкарам сервизите на светло, за да може държавата да ги контролира, а потребителите да получат качествен ремонт, като крайният ефект ще е повишаване на пътната безопасност.
Иван Вълков посочи, че до 1999 г. сервизната дейност се е регулирала от Закона за движение по пътищата и проблеми не е имало. Според него при всички случаи ще са нужни допълнителни хора в Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", за да контролират сервизите, но 60-70 души ще са достатъчни.
Тяхната задача ще е да проверяват сигнали, постъпили от браншовите организация, Комисията за защита на потребителите и други организации. Проверките ще са съвместни с Националната агенция по приходите и Икономическа полиция.
Към момента никой не знае колко са сервизите в България. Легално работещите, които плащат данъци, са около 30 хиляди, като се предполага, че поне още толкова са в сивия сектор.
Dnevnik.bg
Коментари
иван
А защо например, вместо държавата да ги контролира (разбирай- да взема пари от тях под формата на лицензи и др.), не вземе да подпомогне развитието на малкия бизнес?