За да се справи по-ефективно с измамите с километража на употребяваните автомобили, Европейската комисия трябва да предложи ново законодателство в рамките на 12 месеца, казват евродепутатите в резолюция, гласувана вчера, предаде пресслужбата на Европейския парламент.
"Средно 5 – 12% от колите втора употреба, продавани в страните от ЕС, и 30 – 50% от тези, продавани трансгранично в рамките на съюза, са с манипулиран километраж", отбеляза докладчикът Исмаил Ертуг (социалисти и демократи, Германия). "Постигнахме широко съгласие по този доклад и по-специално за необходимостта от национални бази данни за километражите с трансграничен обмен на информация, както и от увеличаване на усилията от страна на производителите за сигурността на километражите."
"В случай че Европейската комисия реши да превърне нашите препоръки в законодателно предложение, това би осигурило годишни финансови ползи от шест до девет милиарда евро и би възстановило доверието на потребителите в пазара на автомобили втора употреба, като същевременно допринесе за безопасността по пътищата", добави докладчикът.
Евродепутатите искат нов набор от правила, който да включва национални регистри за пробега, които да са достъпни трансгранично. Купувачите на автомобили втора употреба трябва да имат възможност да проверяват точността на показателите на километража, независимо в коя държава от ЕС е бил регистриран автомобилът преди това, добавят те.
По-често регистриране на пробега
Записването на показанията на километража трябва да бъде задължително при всеки периодичен технически преглед, всяка извършена инспекция, сервиз, поддръжка и ремонт на автомобила, всяко посещение в сервиз, започвайки от първата регистрация на превозното средство.
Депутатите отбелязаха, че в Белгия и Холандия, където километражните данни се събират по-редовно, измамите от този тип на практика са изчезнали.
Допълнителни усилия от автомобилната индустрия
Парламентът приканва Европейската комисия да следи начина, по който автомобилната индустрия изпълнява стратегиите за защита от манипулации, които се изискват от настоящите правила на ЕС, а също така да приложи ясни критерии за ефективни проверки за намеса в показанията на километражите.
Макар че манипулацията на километража има отрицателно въздействие върху безопасността по пътищата, едва шест държави членки определят "превъртането на километража" като криминално деяние.
След гласуването на резолюцията със законодателна инициатива в европарламента Европейската комисия трябва или да подготви законодателно предложение, или да се обоснове защо не го е направила.
Дневник
Коментари
Добави коментар