С оценка Добър 3,90 (или 41,9 точки на двата модула) по Български език и литература и Среден 3,49 (или 29.85 точки на двата модула) по Математика седмокласниците от област Шумен се нареждат на 21-во място по успех на външното оценяване тази година. Това сочат данните на РУО- Шумен и на Министерство на образованието и науката. Средният брой точки по региони нарежда седмокласниците от област Шумен след тези от Силистра и преди тези от Разград.
Според статистиката, предоставена от шуменското управление на образованието днес, всички явили се 1467 ученици на изпита по БЕЛ и писали по задължителния първи модул са изкарали средно 29,2 точки от максимум 65 т. Това се равнява на Добра оценка. По втория незадължителен модул са избрали да пишат общо 900 ученици, като средната им оценка е 20,71. Най-високият резултат по първия модул в Шуменско е постигнат от двама ученици и той е 62 т., а най-много точки и по двата модула е получил един ученик, който е изкарал 95,5 т. от 100 възможни.
На изпита по математика са се явили общо 1460 седмокласници, които са изкарали 26,22 т. на първия модул при максимум 65 т. Така шуменските ученици се вместват в скалата на Добър 4 за първия модул. 12 ученици са изкарали максималния брой точки от 65. По втория модул са писали 748 седмокласници, като средният им успех е 7,07 точки. Максимален резултат и на двата модула е постигнат от 1 ученик, който е изкарал 92 т. от 100 възможни.
По средни резултати на четирите предмета, на които са се явили четвъртокласниците, статистиката на МОН показва, че децата от област Шумен се нареждат на предпоследно място в страната. След тях са само тези от Сливен, а преди тях – тези от София-област. При максимален брой точки 20 на всеки от предметите шуменските четвъртокласници са изкарали по БЕЛ средно 12,53 т., по математика – 13,16 т., по човекът и обществото – 13,91 т. и по човекът и природата – 13,98 т.
ШУМ. БГ
Коментари
Анонимен
Що ма Детско уроци ли ще ми даваш? Или за да им вдигна нивото :)
Анонимен
видими резултати
Анонимен
сега им повишете заплатите
Учител
Резултатите са такива защото :
1. Учениците имат всякакви права, а учителите -никакви.
2. Родителите знаят повече от учителите.
3. Директорите треперят за всеки ученик - идиот, защото носи пари и родителите ще се оплачат и ще последва проверка от инспектората.
4. Докторите дават извинителни бележки срещу пари и на поразия на ученици с по 300 - 400 отсъствия.
5. Напишеш ли слаба оценка си виновен, че ученика не знае и трябва да го занимаващ допълнително. И т.н. и т.н.
6. Има колеги - престъпници, които 12 години губят времето на децата и не ги научават на нищо, но всички са с отлични оценки.
7. Липсва елементарен ред и дисциплина в училище. Да не говорим зя облеклото с което идват учениците и особено ученичките.
ВСИЧКО ТОВА ВОДИ ДО НИСКО КАЧЕСТВО НА ОБРАЗОВАНИЕТО!
Аз
Да видим сега:
1. Милева я чакаха да "оздравее" една година докато се върнат нейните хора и да и запазят мястото.
2. Тя от своя страна си назначи само нейни хора за директори. За най-послушната даже не обяви конкурс. За тия пък дето обяви - се яви само по един кандидат.
3. Защо резултатите са такива по математика? Да видим най-голямото училище в Област Шумен:
- Директорката се е окопала партийно и пуснала котва с връзки в РУО (все и е тая - нейното място е сигурно)
- Разпределила е часовете по математика в VII клас на нейните си хора? Защо нейните ли? Ами за да пишат на учениците двойки и да ги пращат в една частна школа.
- Учител от нейното училище преподава на VII клас и е съсобственик на тая школа. Разбира се той е назначен от сегашния директор на работа в училището.
- Ама не това е най-страшното. Най-страшното е, че директора води и той часове в тази школа. Значи схемата е тази: директора си назначава негови приятели за учители по математика. После тези учители пишат двойки по ред на номерата. Родителите като видят на къде вървят нещата записват децата на школа. В коя школа? Ами тази в която преподава приятелят на директора и където той самият води часове т.е. има двойки има пари. Няма двойки - няма пари.
- Не е ли странно, че 4 от 5 учителя по математика в това училище работят в същата тази школа?
Някой може ли да ми обясни сега следните неща, че аз като родител дето платих над 800 лева за уроци по математика не мога да схвана:
- Защо само за този директор не бе обявен конкурс?
- Кой друг директор в града си позволява да дава частни уроци на ученици от неговото училище? Няма ли конфликт на интереси? Защо началника на РУО и заместник кмета по образование си затварят очите?
- Само аз ли виждам, че там се случват неща, които е немислимо да случват в което и да е друго училище в страната. Учителите си "разменят" "слабите" ученици и им дават частни уроци.
- Защо тази "помощ" не бе организирана под формата на кръжоци и да е безплатна за "слабите" ученици (иначе има кръжоци по другите предмети)?
- Защо след като детето ми бе в паралелка по рисуване се налагаше да ПЛАЩАМ и за уроци по рисуване? Плащах и то не на кого да е, а на учителя по рисуване на детето ми. Този учител хем преподаваше на детето ми рисуване, хем и се знаеше, че ще бъде в комисията по оценяване на работите от изпита по рисуване. Този същият човек не само, че е свързан партийно с директора на училището ами взема и решения на общинско ниво свързани с образованието.
ПИСНА МИ!
Плащах за да го учат на математика, а образованието е безплатно. Плащах не защото детето ми нямаше да се справи, а защото знаех, че иначе ще му пишат ниска оценка за срока и няма да може да се измъкне от това училище. Плащах за да го учат да рисува, а образованието е безплатно. И да - добре рисува но въпреки указаната извънучилищна "помощ", а не благодарение на нея. И да - няма да оставя детето си там. Средата е отровна!
Родители - мислете!
Анонимен
Ами вие г-н учител за къф чеп сте там? Все някой друг ви е виновен. Ясно е че рибата се вмирисва откъм главата, ама и вие трябва да сте по съвестни.
Учител до Анонимен
Като напиша двойка на твоя син какво ще се случи:
- Ще дойдеш в училище и ще напишеш жалба. Ще има проверка. Ще ме накажат. Ще трябва да дам до 80 часа на сина ти - безплатно. И въпреки, че вече съм преподавал този материал - сега ще трябва да му преподавам още два пъти. След като сина ти не е седнал да учи и не е разбрал нещо за 30 часа - лятото ще го разбере за 80 ли?
- Ти няма да дойдеш и да питаш защо сина ти има двойка и какви са причините. Ти ще дойдеш да кажеш "За къф чеп съм там" и да търсиш причината само и единствено в мен.
- Сина ти няма да научи нищо дори и 120 часа да му преподавам един и същ материал. Няма да го направи защото вечер докато си пиеш ракията по потник псуваш наред. Псуваш управляващите, учителите, лекарите и всички останали.
Сина ти ще има тройки. Не се притеснявай, че ще повтаря. Вече никой не повтаря. Идея си нямаш колко тона хартия трябва да изпиша ако му оставя двойка. Идея нямаш колко приказки ще изприказвам пред директор, проверяваш и т.н. Нямам и намерение да се разправям с родители като теб, които наричат учителите "чепове".
Бъди спокоен синът ти ще завърши, купи му хубава кола и часовник. Запиши го студент по социална педагогика в ШУ. Ей тъй. Да има вишо. Ако си фирмаджия - препиши му фирмата си. Ако нямаш фирма - ще работи за 600 лева до теб на поточната линия. Вечер ще си пиете ракията по потници и ще псувате всички.
родител
И защо принуждават учениците да се записват за " твоят час", уж допълнителни часове,за да взимат даскалите двойни лекторски ли, а резултати ??? Да не пишем пък кои даскали на работното място освен пари от" твоят час" , вадят ( правят) и други работи.
Анонимен
А знаехте ли, че туркиня е изкарала тези 95,5 точки на матурата по български език и литература за 7 клас. И после ми разправяйте как турците били неграмотни и незнаещи!!!