97% от учителите и служителите на II-ро основно училище "Д-р Петър Берон" в Шумен гласуваха днес в таен вот директорът им Павел Павлов да остане на поста още 4 години.
Въпреки че нестандартната процедура не е разписана в никакви нормативни документи, Павлов въведе практиката през 2014-та, когато за първи път поиска и получи вот на доверие след първите 4 години от управлението си.
"Човек с времето започва да губи ориентация, а е добре да знае къде се намира. Ако хората, с които работя, не ме искат, аз ще напусна и ще си намеря друга работа. Смятам, че всичко се гради на доверие в този живот", каза за ШУМ.БГ преди гласуването Павел Павлов. Пред колегите си той очерта накратко как смята да развива училището, ако получи подкрепата им. След това излезе и остави комисия от четирима да проведе гласуването.
За успешно издържан вот самият Павлов постави границата от 75% положителен вот от общия брой на гласувалите. Право на глас имаха 54 души, но учителите и служителите можеха да не участват в него. При отварянето на урната се оказа, че в нея има 47 бюлетини. 44 от тях бяха със задраскан отговор "Да", 2 бяха с "Не", а една се оказа недействителна.
На вота на доверие днес бяха поканени представители на община Шумен и просветния инспекторат. Двете институции изпратиха писма, в които се казва, че процедурата не е легитимна.
ШУМ.БГ
Коментари
зрънце
Много на сериозно се взимат тези от образованието, не четат ли, че България е на последно място вече по грамотност. Че учители стават тези, които не могат да си намерят друга работа. Че наистина някои от тях са превърнали Децата ни в бройки за печелене на пари-"успех", "твоят час", частни уроци. Ама, който е свикнал само да взима, не му се дава най-важното.
До родител,, твоя час,,
Пиши до учреждението в село Царев брод.Там ще положат грижи за теб!Заслужаваш го.
Анонимен
Вярно е ,че Павката е с креативно мислене, и затова остава неразбран понякога.Работил съм преди години с него и знам, че е човек на бързото темпо,което не се харесва много на някои колеги,които са свикнали с десетилетия стаж така мудничко без големи напъни да си изкарат деня. А в случая дали този импровизиран избор на директор от колектива е валиден или не няма никакво значение, защото Павката чрез този избор загатва за онова старо килийно после класно българско училище,когато селата си избират даскала с препитване и годишна заплата. Днес защо Ръководителя на съвременното българско училище да не поиска вота на своите колеги и родители? Няма нищо нередно в това, напротив това звучи като продължаване на традициите на възрожденското българско училище. Възраждането:Най-хубавото на тази епоха обаче е това, че българите за първи път показват как могат да се самоорганизират, за да постигат цели. И то цели, които сами си поставят, а не делегирани от някого.Тогава хората се научават да действат без организация отгоре, без да бъдат подтиквани от някого, като въпреки това успяват да направят нещо.И това им дава възможност да се концентрират върху това, което могат да правят най-добре – дали църкви, читалища, училища. И да преценят как да финансират и ръководят тези обекти. Тогавашните българи са успявали да подложат на обществен контрол училищата и да подготвят такива ученици, от които обществото ще има нужда, защото те са събирали парите и са поставяли условията. „Учителите са били в известен смисъл като футболистите сега – стремиш се да повикаш по-добри учители и им плащаш по-висока заплата“. Така че не го съдете Павката ,а помислете какво е било българското училище през възраждането въпреки чуждото владичество и какво е днес съвременното българско училище.
познанач
Стига с тези циркове в образованието.
Опозиция в училището няма от преди пет години. Това, сега са най-верните послушковци. Ако беше правилно,щеше да бъде законно. До ърител- неграмотник- явно не си влизал в библиотека и вкъщи нямаш такава, което личи от писмената грамотност.Павлов е съсременният Херострат ,защото унищожи библиотеката и я предаде на вторични суровини.
Чистката му започна от първия му работен ден ,когато уволни трима членове на колектива, които след това го принудиха да върне ,поради нарушение на трудовото законодателство.
Каквито са директорите-такова е и образованието .
Ваньо затова се пенсионира.
Павел Павлов
Благодаря на всички, които ме подкрепят и на няколкото човека в този форум, които критикуват мен, а не училището.
Базовото училище го е имало преди мен. Ще го има и след мен. Всеки от нас е заменим. Важното е човек да не пропусне момента, в който трябва да се оттегли. В това е смисълът на вота на доверие. Демокрацията е най-добрата форма на управление, измислена до момента и докато аз съм директор, държа принципите й, писани или неписани, да се спазват. Защото лоялността отдолу нагоре е важна, но лоялността отгоре надолу е определяща за успеха на институцията.
Лидерството е занимание самотно и не е за хора със слаби нерви. Изисква се изключителен самоконтрол и дисциплина. Хората никога не трябва да те виждат уморен, слаб или безпомощен. Нямаш право на приятелства в колектива. Колкото по-високо стоиш, толкова по силни бури трябва да понасяш.
Желая хубаво лято на всички и успешна нова учебна година!
наблюдаващ
"Павката" е личност! Прав е и в това, че един директор не бива да се обгражда със свои хора, защото губи реална представа за колектива. В образованието не бива да има "мои" и "не мои" хора, ученика, родителя е определящ. А, що се отнася до библиотеката- колко четат вече от хартиен носител, че да се има излишни заплатаджии ( библиотекари) , и какви са тези "педагогически съветници" ( учителите им вършат работата, а те за 3 мероприятия- откриване на годината, патронен празник и закриване, взимат цяла година заплата, благодарение на тези, които влизат в часове. А, това, че увеличи учениците в училището и го превърна в желано- е , това е шеф-мечта!
До Павел Павлов
Павлов, ти ли пишеш, или някой твой клонинг? Ама все разни заучени фрази ползваш, мъчиш се да префасонираш цитати със свои думи. Е, не ти се получава, фалшивичко звучи.
"Лидерството е занимание самотно и не е за хора със слаби нерви. Изисква се изключителен самоконтрол и дисциплина. Хората никога не трябва да те виждат уморен, слаб или безпомощен. Нямаш право на приятелства в колектива. " - Ти защо назначаваш все по приятелска линия, и то все разни мърди, основно от Дивдядово? Не проявяваш лично отношение и чувство ли? Айде бъди честен пред себе си и пред хората и си признай какъв подлизурко си! Защо непрекъснато досаждаш на учителките в детските градини, най-вече в 12-та? Едва те траят, ама от хорска срама ти обръщат внимание. Обграден си от хора, които са като твои копия - нахални, подмазвачи и говорят сладко, сладко, а основната им цел е да ти замажат очите и да си вземат заплатката. Ще се спука тоя балон, трай! Онези с късите полички ще те предадат скоро.
Защо на табелата ти не си поставил "елитно", нали така го провъзгласи, имаш ли някакво позволение за това? Елитно базово? И ти ли си елитен?
Дай сега някакъв мъдър цитата и лека нощ, будителю! Нослето ти ще опре в тавана, по-кротко.
И вземи назначи и някой мъж, че да имаш с кого да си го мериш, то покрай тези женоря съвсем ще се разкиснеш.
до наблюдаващ
И на кое място са шуменските ученици по четивна техника-т.е. да не сричат ,като не са виждали книга. Като е директор -мечта, що не го предложите за шеф на Инспектората. хиперактивните ученици кой ще се занимава ?
квартален
Какво му трябва на едно училище- много ученици, добри заплати ( без излишна администрация,която смуче от учителите) и поддържана материална база. Е, това вече го има в Базовото и е предпочитано начално училище.