Институтът за пътна безопасност поиска от премиера Бойко Борисов реални мерки в борбата за намаляване на катастрофите. Това се разбира от тяхно становище, изпратено до министър-председателя, в което искат той да не одобрява проектопостановление, с което се въвеждат задължителни ежемесечни заседания на комисията по проблемите на безопасността на движението по пътищата, както и промяна на състава ѝ.
"Господин Борисов, имате шанса може би за последен път по тази тема да се разграничете от некомпетентността от ръководството на МВР по темата пътна безопасност", започва становището си неправителствената организация.
Според нея в проекта не са предвидени възможности за решаване на основните задачи за ефективно управление на системата за безопасност на движението по пътищата.
"Комисията продължава да не разполага с административен капацитет самостоятелно да извършва задълженията си, възложени от Закона за движение по пътищата. Не е посочено кой ще изготвя докладите и анализите за състоянието на безопасността на движението по пътищата. Не е посочено кой ще контролира изпълнението на задачите и целите. Комисията се казва, че е държавно-обществена, но в нея не членуват неправителствени организации в обществена полза", се казва още в становището.
Институтът призовава още премиера да не приема доклада за състоянието на безопасността на движението по пътищата в България през периода 2011-2016 г и 2017 г. Организацията се аргументира с това, че докладът не показва:
- какви са конкретните причини за чувствително отклонение от целта, поставена в Националната стратегия;
- защо има драстично разминаване на едни същи показатели, отчетени в здравното министерство и в МВР;
- защо ръководителите на транспортното, образователното министерство и МВР не изпълняват повече от 10 години задълженията си по Закона за движение по пътищата;
- какви са причините в Министерския съвет да не бъдат внесени предвидените в закона доклади за състоянието за безопасността на пътя повече от 10 години;
- защо и в малкото направени предложения за подобряване на пътната безопасност не е предложен план за действие, в който да са посочени отговорници, срокове и необходимите ресурси за изпълнението на предложените мерки.
dnevnik.bg
Коментари
Анонимен
КАТ е контрол, а нашите катаджии са актосъставители,те не помагат за решаване на проблемите на пътната обстановка, акта не решава проблема, акт се съставя когато водач не изпълнява или грубо нарушава правилника за движение по пътищата, какво грубо нарушение е не поставеният колан, изгоряла не светеща крушка и др. подобни