Няма икономическа логика да има дневни винетки, съобщи днес по Нова телевизия заместник-председателят на комисията по транспорт в парламента Светослав Иванов. "Еднодневни винетки няма никъде в Европа. Еднодневната винетка означава, че един човек ще отиде за един ден, ще си свърши работата и ще се върне. Тази еднодневна винетка ще бъде на цена, която е несъпоставима с едноседмичната, защото имаме разходи по създаването на винетката и обработката", каза той.
Попитан за цената на новата седмична винетка Иванов каза, че е рано да се каже конкретна сума, защото се чака докладът на Световна банка, който ще каже какви са цените и какъв ще е обхватът на тол системата.
В доклада на финансовата институция, която консултира България при въвеждането на тол-системата, щял да бъде посочено и ползването на кои пътища ще е платено. Засега ставало дума за автомагистралите, пътищата първи и втори клас, но не било изключено да се обхванат и част от третокласните.
По-рано през седмицата беше съобщено, че става дума за около 16 хиляди километра републикански пътища, от общо 20 хиляди километра. Председателят на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) инж. Светослав Глосов обеща и камионите и автобусите да плащат различна сума, според състоянието на пътя.
Станислав Иванов посочи, че сега един транзитно преминаващ камион през България, плаща 12 евро. В Европа, в най-близките до нас страни, сумата била от 60 евро нагоре. "Това означава, че ще се събират едни суми от 600-700 милиона нагоре, които ще спомагат за ремонта на пътищата, защото в момента се събират около 200 милиона – крайно недостатъчна сума за ремонта и поддръжката", каза Иванов.
Той подчерта, че тол-системата ще засегне камионите и автобусите, но не и леките автомобили. "Автомобили под 3,5 тона ще ползват електронна винетка. Много по-лесно ще бъде. Няма да имат право дори контролните органи да проверяват стикери и касовата бележка. Който има винетка спокойно може да пътува по пътищата", обясни депутатът..
dnevnik.bg
Коментари
Анонимен
Ужким "Автомобили под 3,5 тона ще ползват електронна винетка.", а пък "еднодневна винетка ще бъде на цена, която е несъпоставима с едноседмичната, защото имаме разходи по създаването на винетката и обработката". Нещо не се връзват нещата – за електронна винетка разходите са пренебрежимо ниски, спрямо хартиените лепенки.