Бившият шеф на Агенция "Пътна инфраструктура", а сега член на управителния съвет на ведомството Дончо Атанасов, обяви, че не намира пропуски в работата на агенцията, довели до трагедията край Своге, при която загинаха 17 души, а 21 бяха ранени. Коментарът му е пред журналисти, след като бе разпитан по случая в Националната следствена служба.
"По завоя, където стана инцидентът, никога никой нищо не е коментирал. Има протоколи – всички документи са представени пред следствието. Никой никога не е коментирал за реконструкция на пътя този завой да бъде изправен", каза Атанасов, цитиран от агенция "Фокус".
Обяснява, че договорът с изпълнителя на ремонта е по изискванията на FIDIC (Международната федерация на инженерите консултанти). По думите му това са договори, които се изпълняват в целия свят.
На въпрос дали държавата има механизъм да накара строителната фирма да си свърши работата, той отговори, че по договорите по FIDIC това е трудно. "Тези договори са доста особени. Направили сме всичко, което е могло да направим, съгласно договорите за текущ ремонт. Ремонтирането е в гаранционен срок – т.е. трябва фирмата да го направи. Препоръките са достигали до нея - тя е била известена с писма. В рамките на договорите, които изтичат в края на 2018 г., е трябвало да има отремонтиране."
Той повтори няколко пъти, че всичко, което пътната агенция е могла да направи, е направила. "Сложи ли сме знаци, ограничили сме скоростта драстично. Според наши измервания обаче превишението на скоростта в този участък е с 30-40% от всички автомобили – и леки, и тежкотоварни, и автобуси. Откровено казано, не намирам пропуски в работата на АПИ, довели до трагедията", коментира Атанасов.
Той обяви, че излиза като свидетел от следствието, а не с обвинение.
Dnevnik.bg
Коментари
Анонимен
Е ми. вие си казвате какъв е пропускът - видът договор. Кой ви бие по главата да го сключвате? Ама как звучи: британски, тежко, ингилизки, запдняшко-гъзарски.