Най-големите браншови организации в сферата на транспорта са изпратили писма до министър-председателя Бойко Борисов в защита на подалия оставка министър на транспорта Ивайло Московски.
"Като председател на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт - БАСАТ, и от името на всички членове на нашата организация изразявам дълбоката си загриженост от оставката на министър Московски. Тази загриженост е провокирана от смяната на ръководителя на ведомството в момент, в който текат законодателни процеси в Европа със съдбоносни последици за сектора", казва в писмото си председателят на БАСАТ Илиян Филипов.
На въпрос на "Дневник" дали това е позицията на всички организации в бранша той увери, че това е така.
Съобщението идва на фона на изказването на Цветан Цветанов в телевизионния ефир тази сутрин, че премиерът е приел оставките на тримата министри, но все още "не сме в стартирана процедура съгласно правилника за организацията на дейността на Народното събрание и конституционните правомощия, които има премиерът". Междувременно и Борисов, и други политици увериха, че този път парламентът ще задължи всички превозвачи да имат колани на седалките в автобусите. Въпросът се обсъжда от над седем години, но така и не е решен до момента.
"Считам, че Министър Московски притежава всички необходими качества да ръководи едно от най-тежките министерства в страната и неговото отстраняване е по-скоро прибързан акт, който ще се отрази негативно както на транспортния сектор в страната, така и в международен план предвид задълбочаващото се разделение между държавите членки по повод на законодателните предложения на ЕК във връзка с мобилни пакети 1 и 2", посочва Филипов в съобщението си до медиите
Според него Московски е положил всички усилия да защитава националните интереси в транспортния сектор в страната и пред европейските институции.
"Неговата квалификация и задълбочено познаване на проблемите не могат да бъдат наваксани лесно от нов управленец на министерството", смята Филипов.
"Ние съзнаваме наличието на политическа ситуация, в която общественият натиск иска да определи политическия дневен ред, но считаме, че защитата на националните интереси в транспорта изисква необходимостта от кадрова стабилност и предвидимост", се посочва още в съобщението.
Дневник
Коментари
Анонимен
Големи артисти!Гарантирано от ГЕРБ!
Анонимен
Щом той имал голяма квалификация и задълбочено познаване на проблемите в транспорта, а яхнал моторна шейна без да е обучен и е причинил смърт поради некадърност, да се прави извод колко превозвачите вземат насериозно безопасността. Което на първо място интересува пътниците.
Също не мисля, че нелоялната конкуренция между таксиджии и редовни автобусни линии от една страна и автобуси и ж. п. транспорт от друга е признак на квалифицирано управление. Да загива ж.п. транспортът, стратегически сектор, граничи с подривна дейност.