Автобусите трябва да бъдат оборудвани с обезопасителни колани и видеорегистратор. Глобата за пътник без колан ще е 50 лв. Това реши парламентът, като прие на първо четене промени в преходните и заключителни разпоредби на Закона за пътищата. Поправката беше внесена от депутатите от ГЕРБ Александър Ненков и Станислав Иванов. Проектозаконът беше написан след катастрофата в Своге при която загинаха 17 души и предизвика оставката на трима министри. "За" текста гласуваха 79 депутати, 20 се "въздържаха". Изискването ще важи за всички превозните средства от категории D1, D1Е, D или DE, след като бъде прието и на второ четене.
Предвидени и са и глоби или имуществени санкции от 3000 лв. за лице, което разпореди или допусне извършването на превози на пътници с моторно превозно средство, което не е оборудвано с обезопасителни колани и видерегистратор. 1500 лв. ще е санкцията за превозвач, който не спазва изискванията за съхранение на записите от видеорегистраторите на моторните превозни средства.
50 лв. ще е глобата за пътниците, ако не слагат колан в автобусите, каза след заседанието заместник-председателят на Комисията по транспорт Станислав Иванов (ГЕРБ). "Коланите ще действат във всички случаи, когато линиите са над 30 км. еднопосочно, когато имаме превоз на деца и ученици. Това е задължението. В останалите случаи, които касаят градския транспорт основно няма да се налага, както и в момента не се налага да се ползват колани", обясни Иванов.
Срокът за оборудване на автобусите, които нямат фабрично поставени колани ще е 9 месеца. Според Станислав Иванов те са 1000 на брой в страната. "Във всички останали автобуси е заложено да има колани или имат такива", смята Иванов. Според него ще трябват два месеца на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" да подготви наредба към закона.
Мнозинство от 75% от българите приемат, че коланите действително помагат за безопасността, според проучване на "Галъп". Мнозинство от 66% подкрепя коланите да станат ефективно задължителни в междуградските автобуси. Очевидно е, че общественото мнение е узряло за идеята, която на няколко пъти беше на практика отложена заради липса на политически действия, коментират от агенцията.
Дневник
Коментари
Анонимен
Файда йок!Карат като луди!
Анонимен
Поредната глупост!Колкото светнатите фарове през деня намалиха жертвите,толкова и коланите ще свършат работа.Никой не иска да разрови основният проблем.,а именно високата скорост,алкохола,наркотиците и карането без книжки!Ако го приемат това,първо те и техните отрочета трябва да гният по занданите!Това е истината!
Анонимен
Поредната глупост!Колкото светнатите фарове през деня намалиха жертвите,толкова и коланите ще свършат работа.Никой не иска да разрови основният проблем.,а именно високата скорост,алкохола,наркотиците и карането без книжки!Ако го приемат това,първо те и техните отрочета трябва да гният по занданите!Това е истината!
Анонимен
Поредната глупост!Колкото светнатите фарове през деня намалиха жертвите,толкова и коланите ще свършат работа.Никой не иска да разрови основният проблем.,а именно високата скорост,алкохола,наркотиците и карането без книжки!Ако го приемат това,първо те и техните отрочета трябва да гният по занданите!Това е истината!
Анонимен
Без колан си мъртъв а с колан също като жив.