Беларуското дружество "Авиоремонтен завод 558" е единственият кандидат да ремонтира самолетите СУ-25 на българската армия. Това заяви вицепремиерът и министър на отбраната Красимир Каракачанов в Народното събрание. Той уточни, че до 12 октомври ресорната комисия трябва да реши дали да приеме офертата на компанията.

Миналият месец министерството пусна обществена поръчка за ремонта на бомбардировачите. От нея не се разбира колко от тях ще бъдат ремонтирани, но се уточнява, че са планирани малко над 40 млн. лв., за да се осигури летателната им годност. При обявяването на обществената поръчка Каракачанов уточни, че България има 14 бомбардировача СУ-25, но от тях летят само четири.

Удължаването на ресурса на самолетите трябвало да се извърши от оригиналния конструктор – руската "Компания Сухой", или на базата на негово заключение. Проучването на министерството установило, че освен беларуското дружество, само още едно е можело да извърши ремонта. Това е "Обединена авиостроителна корпорация" - ПАО ОАК от Русия. Покана да участват в обществената поръчка е изпратена и до двете компании, но само беларуската е подала оферта.

На въпрос защо държавният военно-промишлен комплекс "Авионамс" не е бил поканен да участва в търга Каракачанов отговори, че в момента дружеството няма възможност да извърши подобни ремонти.

"За такива ремонти трябва лиценз, а "Авионамс" го няма. Получаването му може да отнеме 2-3 години, а ние не може да чакаме. Това не е "Жигула", която може да я дадеш на всеки един сервиз във всяко едно село. Това е авиационна техника", каза още вицепремиерът и уточни, че за последно дружеството е извършило ремонт на СУ-25 през 2001 г.

Той припомни, че в понеделник в 12 ч. изтича крайният срок за офертите и предложенията за новите бойни самолети и след това предстои назначаване на комисия.

Дневник