Най-големият британски летищен оператор Manchester Airport Group (MAG) обяви официално на пресконференция в София, че ще участва в тръжната процедура по отдаване на концесията на столичната аерогара. Конкурсът беше обявен от правителството в началото на юли, като прогнозната оценка на концесията е близо 4 млрд. евро. без ДДС. Това е сумата, която за периода на концесията избраният оператор ще генерира от таксите, които събира и приходите от търговска дейност.

В момента MAG управлява три от основните летища във Великобритания – "Манчестър", "Лондон Станстед" и "Ийст Мидландс", които заедно обслужват 60 милиона пътници на година, до над 270 дестинации чрез 70 авиолинии. Летището в Манчестър е най-натовареното във Великобритания след шестте аерогари в района на Лондон.

Британския оператор гарантира инвестиции и създаване на много работни места, ако спечели концесията. Освен това от компанията подчертават, че опазването на околната среда е друг техен основен приоритет.

"Компанията, съвместно с екип от местни консултанти, вече повече от две години анализира потенциала на Летище София и днес с гордост обявява, че е първият консорциум, който потвърждава участие в процедурата по концесията му", пише в сайта на MAG.

От компанията подчертават, че "оперират всяко от летищата си като самостоятелен обект, с дълбокото разбиране за стремежите и интересите на местното население, служителите и икономическите партньори". Освен това MAG има практиката да работи с местни компании като доставчици.

Офертата на MAG ще бъде подкрепена от китайския строителен гигант BCEG. Двете компании работят заедно по разширението на летището в Манчестър, като проектът е оценен на 800 млн. паунда.

Обявяването на процедурата по отдаването на концесия на столичното летище предизвика скандал в парламента, след като депутатите от БСП настояха за спирането ѝ. Предложението им обаче не беше подкрепено. Мотивите на левицата бяха свързани с това, че се продава печелившо дружество, което всяка година подобрява финансовите си резултати.

Дневник