България, Полша, Унгария, Словакия и Румъния ще внесат нота пред Съвета на министрите на екологията на ЕС с искането държавите, в които се забранява движението на коли с дизелови двигатели, да поемат отговорност за това си решение. Това заяви през БНТ министърът на околната среда Нено Димов.
"Имах една идея, която е на път вече да се реализира, като получих подкрепата от Полша и Словакия, Румъния и Унгария. Те ще подкрепят една нота, която България ще представи на Съвета на министрите. Идеята е, когато цената на един продукт, както са дизеловите автомобили например, падне изкуствено, този, който изкривява пазара, да носи отговорността за това. И искаме това за всички държави", каза Димов. По думите му се водят разговори с Чехия и Люксембург за присъединяване към инициативата.
"Който изкривява, трябва да понесе отговорността за това изкривяване. Искаме да се направи съответният регламент и всяка държава, която води до изкривяване на пазара, да носи отговорността затова. За да не стане Източна Европа депо за стари автомобили", заяви българският министър като допълни, че това може да се разшири и за други уреди.
Щом не е пригодно там, не трябва да е пригодно никъде, когато го направят пригодно, тогава могат да го изнасят", заяви Димов и повтори, че тази практика трябва да бъде пресечена в зародиш. Той допълни, че освен че замърсяват въздуха, старите коли бързо се превръщат в отпадък, който отново е в тежест на страната - вносител.
Димов сравни ситуацията с двойния стандарт при храните - практика на големите компании производителки да влагат в продуктите за Източна Европа по-евтини съставки, отколкото в същите стоки, предлагани в западните държави.
Смятам, че като седем държави го заявим, Европейската комисия ще погледне сериозно", прогнозира министърът.
Дневник
Коментари
Анонимен
БРАВО.
Анонимен
БРАВО.
Анонимен
Колкото електронните гиганти и всякакви производства, които реално произвеждат в Китай и в Африка, точно заради липса на екологични изисквания.