Подкрепяната от членовете на Европейския парламент политика за намаляване на вредните емисии от автомобилите чрез наказания и въвеждане на задължителни квоти за продажби на превозни средства на алтернативни горива, не отчита реалностите, е позицията на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА), разпространена днес.
Преди седмица ЕП декларира амбиция въглеродните емисии от нови автомобили да намалеят с 40% до 2030 г., като се ускори навлизането на пазара на електрически автомобили и автомобили с ниски емисии. Евродепутатите поискаха още електрически коли или превозните средства, които отделят по-малко от 50 г CO2/км да заемат 35% от пазарния дял на продажбите на нови леки пътнически автомобили и микробуси до 2030 г.
Намеренията са производителите, чиито средни емисии на въглероден диоксид превишават заложените цели, да плащат такса към общия бюджет на съюза, която ще се използва за повишаване на квалификацията и образованието на работниците, засегнати от структурни промени в автомобилния сектор.
От ACEA все пак посочват, че намеренията само по себе си дават правилните сигнали, но са твърде агресивни. От асоциацията подчертават, че коментираните нива на емисии вчера от 28-те министри на екологията от страните от ЕС са доста по-реални. Те предвиждат свиване на отделяните нива на въглероден диоксид с 35%.
"Намаляването на емисиите въглероден диоксид е сред приоритетите на европейската автомобилна индустрия. Всички производители инвестират сериозно в появата сред техните модели на все повече автомобили и микробуси на ток", уточнява по този повод генералният секретар на АСЕА Ерик Йонаерт.
Той уточнява, че макар обсъжданите вчера от министрите на екологията нива на вредни емисии да са по-малко агресивни, те все още създават риск от негативно отражение върху автомобилната индустрия в Европа като цяло.
Снощната среща на министрите на екологията от страните от ЕС се счита за важна отправна точка, която бележи началото на преговорите между Европейската комисия, Европейският парламент и Съвета на Европа. По този повод генералният секретар на АСЕА призова трите институции да работя за финално решение, което балансира между опазването на природата и запазването на производството.
Dnevnik.bg
Коментари
Добави коментар