Премиерът Бойко Борисов възложи на председателя на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Светослав Глосов да намери форми "още днес "Джи Пи груп" да се извади от проектите с европейско и държавно финансиране". Освен това министър-председателят разпореди да се направят проверки на всички пътни ремонти, извършени от компанията, съобщиха от правителствената пресслужба.
"Всеки, който е заподозрян и тече разследване срещу него - да се извади от конкурсите и да си докаже правотата и невинността. Дотогава нямат право да участват в конкурси", каза Борисов без да уточнява дали ще настоява всички изпълнявани проекти от компанията да бъдат спрени на този етап.
В началото на седмицата прокуратурата обяви, че е запорирала пари и е блокирала парични преводи на стойност около 14 млн. евро на фирми и търговци около строителната фирма "Джи Пи груп" във връзка със сигнала на вицепремиера Томислав Дончев и сайта "Биволъ" за злоупотреба при разходване на евросредства.
В средата на септември Софийската градска прокуратура възложи на Държавна агенция "Национална сигурност" (ДАНС) проверка на публикация в "Биволъ", във връзка с която двама журналисти - български и румънски, бяха задържани край Радомир, докато работят по разследване за корупционни практики на "Джи Пи груп".
Борисов не иска да му се петни името
"Единствените ми претенции към строителите са били качество и срок", каза Борисов пред журналисти в Асеновград и уточни, че никога не е правил компромиси с качеството.
По този повод той припомни, че е накарал чужда компания да преасфалтира 19 км от магистрала "Тракия" край Ямбол, защото спестили от асфалт. За отсечката от магистрала "Хемус" при Ябланица пък анулирал търг за 100 млн. лв. и след това държавата получила по-добра оферта.
"Няма да дам да ми се петни името. Докато тече разследването, нямат право да участват в конкурси", добави премиерът.
"Джи Пи груп" е изпълнител и на ремонта на столичната ул. "Граф Игнатиев" и пространството пред столичната църква "Св. Седмочисленици". Те предизвикаха обществено недоволство, но от Столична община подчертаха, че ремонтите продължават.
Борисов допълни, че е възложил на АПИ с Института по пътища и мостове да следят стриктно за качеството на пътната настилка. "Има фирми за надзор и компетентни хора, които получават заплата за това. Ако са проспали нещо, прокуратурата да ги обвини и да ги вкара в затвора", каза още той.
Действащите проекти на "Джи Пи груп"
Строителната фирма "Джи Пи груп" участва в две обединения от фирми, които строят метрото по третата линия в проекти за над 200 млн. лева. Първото обединение е "Метро Билд Център", състоящо се от фирмите "Джи Пи Груп", "Станилов" ЕООД, "Интер Про" ООД, "БИАС-М" ЕООД. Стойността на договора е 93 895 303 лв. Обединението строи станциите на бул. "Патриарх Евтимий", при "Националния дворец на културата’ и при "Медицинска академия".
Чрез "Метробилд-запад" "Джи пи груп" строи две от четирите метростанции между "Овча купел" и "Горна баня" по проект за 97 млн. лева. В обединението влизат още самостоятелно фирмата, изпълнява ремонта на ул. "Граф Игнатиев", парка около "Св. Седмочисленици" и улиците "Солунска", "Славянска", "6-ти Септември" за 24 млн лева.
На 20 август комисия в Столичната община избра обединението "Инфра груп 2018" за изпълнител на ремонта на трамвайното трасе по линия 5 от Съдебната палата до кв. "Княжево". В него влизат "Джи пи груп" и "РВП Илиенци", а стойността на ремонта ще е 46 млн. лева с ДДС. Парите са по оперативна програма "Региони в растеж". Очаква се дейностите да започнат през пролетта.
Обединение от същите две фирми направи и реконструкцията на трамвайните линии по бул. "България" през това лято за 2 млн. лева.
"Джи Пи груп" се отказа да строи най-дългия тунел в България
В отговор ръководството на "Джи Пи Груп" заяви, че се отказва да бъде строител на най-дългия в България тунел "Железница, който е част от магистрала "Струма". Решението е мотивирано с "полза на обществения интерес от предотвратяване на огромните загуби на държавния бюджет и в подкрепа на пътната безопасност".
Едновременно с това компанията отчита, че заради започналите проверки има реална опасност да не спази графика за изпълнение на тунела, заради което пък България може да загуби финансирането на цялата магистрала "Струма" и да се наложи да върне парите в бюджета на ЕС.
От Столичната община уточниха пред "Дневник", че към момента нямат постъпило официално искане "Джи Пи груп" да бъде извадена от всички проекти, които осъществява на територията на столицата.
Дневник
Коментари
Анонимен
Кмете кажи си всичко,