Около 23 администрации все още не обменят електронни документи помежду си. Това се разбра от думите на Александър Йоловски, заместник-председател на Държавна агенция "Електронно управление" в предаването "Седмицата" на Дарик. През седмицата Министерският съвет обяви, че от 1 ноември спира хартиеният обмен.
Йоловски посочи, че общо 719 административни структури прилагат тази практика с изключение на случаите, при които в закон е записано, че даден документ се издава само на хартия.
От думите му се разбра, че по-големият проблем е вътре в отделните администрации, където има съпротива да се борави с електронни документи. Проблем за служителите било, че така не виждат мокрия печат върху документа или подписа на началника си, поставен със син химикал. Според него обаче това не било само български проблем.
На въпрос защо все още не е въведено електронното оформяне на документи вътре в отделните администрации той посочи, че допреди две години всички електронни решения са били децентрализирани, а от създаването на агенцията вече се работи по централизацията.
Гарантира, че няма вариант администрациите да се правят, че не забелязват пристигнали по електронен път документи, защото са били задължени да имат профил в обща система и в нея има заложени механизми, които да попречат на това. Освен това процесът по електронен обмен на документи е с надеждна антивирусна защита.
Дневник
Коментари
Добави коментар