Министърът на отбраната Красимир Каракачанов е отменил в петък заповедта си, с която избра беларуската компания "558-ми авиоремонтен завод" за изпълнител на поръчката за ремонт на 14 бойни самолета Су-25.
Той е направил това заради неяснота около офертата на беларуската фирма, тъй като в нея се посочвало, че тя важи само при цялостен ремонт на самолетите, а не за отделни части, като най-вероятно Каракачанов не е забелязал неяснотата на офертата при предишната си заповед.
Първоначалното ценово предложение на единствения участник в процедурата - "558-и Авиационен ремонтен завод" беше за 132 484 980 евро (без ДДС) според доклада на комисията по търга в Министерството на отбраната. Това са близо 260 млн. лв. без ДДС, или почти 311 млн. лв с ДДС. След преговори е постигнато намаляване до 73 665 500 евро без ДДС или 144 053 074 млн. лв без ДДС.
"Настоящата оферта за отстъпки е валидна при сключване на договор за изпълнение на цялостни услуги — възстановяване на летателната годност на самолета с извършване на доработки и ремонт на всички негови компоненти, а не и за отделни работи/доставки (ремонт на самолета, доработка, ремонт на двигателя и др.)" цитира частта от офертата Каракачанов.
Според него това "предложение в своята същност създава неяснота във волеизявлението на участника". Каракачанов връща доклада на комисията с указания да бъдат проведени нови преговори с "558 Авиационен ремонтен завод", "като достигне до конкретна оферта, без вариантност на предложението".
Обществената поръчка бе обявена за за 41 млн. лв. без ДДС, колкото е сумата, която може да бъде похарчена от Министерството на отбраната. В документите към поръчката пише, че тази сума може да се увеличи до 82.5 млн. лв (без ДДС) след решение на правителството. Над тази сума е необходимо решение на парламента. В документите за процедурата на Министерството на отбраната обаче се вижда, че тези над 80 млн. лв вече са прогнозирани по години, като общата сума за първите две от четиригодишното рамково споразумение е почти 43.7 млн. лв без ДДС.
От БСП също атакуваха намерението на Каракачанов да ремонтира самолетите в Беларус, тъй като българският завод "Авионамс" имал лиценз за ремонт на СУ-25.
Дневник
Коментари
Добави коментар