Инфлацията за януари-март спрямо миналата година е 13.3%
Индексът на потребителските цени за март 2008 г. спрямо февруари 2008 г. е 100.8%, а инфлацията е 0.8%, сочат данните на НСИ.
Хармонизираният индекс на потребителските цени за Република България за март 2008 г. спрямо предходния месец е 100.9%, т. е. инфлацията е 0.9%. Средното относително нарастване на потребителските цени от началото на годината (март 2008 г. спрямо декември 2007 г.) е 3.4%, а за март 2008 г. спрямо март 2007 г. е 14.2%. Инфлацията за периода януари - март 2008 г. спрямо същия период на миналата година е 13.3%. През март спрямо предходния месец с 1% са се увеличили цените на хранителните продукти и безалкохолните напитки, с 2.3% са поскъпнали алкохолните напитки и тютюневите изделия, а цените на облеклото и обувките отбелязват увеличение с 1.4 на сто. Цените за жилищата (наеми, текущ ремонт и поддържане), както и на водата, електроенергията, газта и други горива са се увеличили с 0.2%. При жилищното обзавеждане, домакинските уреди и принадлежности се наблюдава увеличение с 0.7%, а при транспорта - с 1.2%. В здравеопазването цените са намалели с 0.2%; съобщенията - с 0.4%, а при свободното време, развлечение и културен отдих - намаление с 1.0 %. Цените в сферата на образованието цените остават на равнището от миналия месец. В ресторанти и хотели цените са се увеличили с 1.5%. През месеца са се повишили цените на някои хранителни продукти. Поскъпнал е оризът – с 2%, брашното – с 0.9%, хлябът – с 1.1%, макаронените изделия – с 1.4%, сладкарските изделия – с 2.7%, птичето месо – с 2.7%. Малотрайните и трайни колбаси са поскъпнали съответно с 0.5 и 1.1%, рибата и рибните продукти – с 0.4%, пресните млека – с 1.2%, яйца – с 1.8%, кашкавалът – с 0.5%, маргаринът – със 7%. Цените на растителните масла са с 4.8% по-високи, на пресните и замразени плодове – с 8.8%, на зелето – с 14.1%, пиперът – с 15.6%, морковите – с 6.5%, зрелият боб – с 6.1%, лещата – с 5.6%. Захарни изделия сме купували на цени по-високи с 3.4%, плодовите и зеленчукови сокове и нектари – с 0.9%, минералните води – с 1%, алкохолните напитки – с 1.2%. През месеца по-скъпо са се продавали и тютюневите изделия – с 2.7%. Намалели са цените на: свинско месо – с 0.3%, сирене – с 0.1%, гъби – с 0.2%, захар – с 0.6%, домати – с 8.1%, краставици – с 11.6%, зрял лук – с 2.8%, зелен лук, чесън и праз – с 12.2%, листни зеленчуци и репички – с 12.9%, картофи и картофени продукти – с 6.2%, газирани напитки – с 5.3%. В групите на нехранителните стоки и услугите през март са се увеличили цените на мъжки костюми – с 2.9%, дамски поли, сака и панталони – с 2.5%, бебешко бельо и чорапи – с 2.1%, обувки – общо – с 2.4%, услуги за текущ ремонт и поддържане на жилище – с 1.3%, водоснабдяване – с 0.5%, услуги за пречистване на водата – с 2.1%, течни горива за битови нужди – с 5.5%, предмети за обзавеждане и украса – с 2%, домакински стоки за краткотрайна употреба – с 1.3%, поддръжка и ремонт на ЛТС – с 1.0%, автомобилен бензин А95Н – 1.3%, автомобилен бензин А98Н – с 1.4%, дизелово гориво – с 5.7%, пътнически таксита – с 1.1%, автобусен междуселищен транспорт – с 0.9%, вътрешноселищен обществен транспорт – с 3.2%, наеми за жилища – с 1.4%, продукти за лична хигиена – с 1.2%, услуги в ресторанти, кафенета и други – с 1.4%, социални услуги – с 4.3%, разходи за граждански и религиозни обичаи – с 1.8%, съдебни и адвокатски услуги – с 48.3%. Намаление е регистрирано при: бебешко връхно горно облекло – с 1%, газообразни горива за битови нужди – 2.2%, климатични инсталации – с 1.2%, газ пропан бутан за ЛТС – с 1%, телефонни и телефаксни услуги за фиксиран телефонен пост – с 1%, комплексни услуги за почивка и туристически пътувания – с 3.4%.
БГНЕС
202
0
asdf
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Добави коментар