Рекламният клип, в който шефът на Студентската телевизия "Алма матер" Башар Рахал призовава младежите да кандидатстват за работа, за да станат известни, вече е свален от фейсбук страницата на медията. Днес на съвместното заседание на управителния и програмния съвет на телевизията той също не получи одобрение.

Клипът събра множество критични коментари заради стила и посланието си. Във видеото актьорът Башар Рахал, който от няколко месеца е начело на студентската телевизия, влиза в ролята на режисьор. Млада секретарка тича напред-назад с кафето и сметанката му, докато шефът я оглежда одобрително и коментира, че тя "вече също е известна". За декор служат стълбите на Софийския университет със статуите на братята Евлоги и Христо Георгиеви. "Запомни тази година - това е годината, в която ти стана известен", казва Рахал и изброява дните за кастинг в различните градове.

"Клипът на телевизия "Алма матер" е жалък урок за всички бъдещи журналисти и само за 47 секунди им показва как НЕ се прави журналистика", пък беше позицията на Асоциацията на европейските журналисти – България (АЕЖ).

 От Софийския университет разпространиха до медиите официално становище след днешното заседание на управляващия орган на телевизията. От него се разбира, че критиките към видеото са основателни, но не се уточнява по чие разпореждане е свален клипът.

"Стилистиката и посланието на клипа не са в съответствие с академичния тон, който се очаква от всяко звено на най-стария и най-авторитетен университет в страната. В проведения сериозен разговор директорът на телевизията Б. Рахал изрази съжаление за недобрата преценка докъде пародиен тон е приемлив и къде преминава в лош вкус и сексизъм", пише в съобщението.

Подчертава се, че "след сериозната дискусия и ангажираността на всички участвали в обсъждането" директорът и екипът на телевизия "Алма матер" ще се придържат към академичните стандарти.

Дневник