Министърът на транспорта Росен Желязков обяви пред транспортната комисия в Народното събрание, че графикът на БДЖ е твърде амбициозен за парка на дружеството. Обясни, че към 30 септември БДЖ "Пътнически превози" разполага с 289 локомотивни мотрисни влакове, като 95 са изведени в изолация, а 42 са в различни видове ремонт. Общо пътническите вагони са 726 пътнически като 414 от тях са извън експлоатация.
Министърът посочи, че или графикът трябва да е съобразен със състоянието на подвижния състав, или подвижният състав с графика. През миналата седмица Европейската комисия започна наказателна процедура срещу България заради пропуски в безопасността на железопътния превоз.
Той обяви още, че отдавна са отпаднали основанията БДЖ да има холдингова структура, а държавата трябва да има пряко участие, но това не бил спешен за решаване проблем.
Желязков обяви, цитиран от агенция "Фокес", че окончателно ще се произнесе по оставките от ръководството на БДЖ, когато приключи одитът в компанията, което се очаква да стане до края на месеца. По думите на министъра този одит ще бъде основание за освобождаване или не от отговорност.
Обясни, че при встъпването си в длъжност не бил уведомен за никакви предпоставки за проблеми освен забавената пхоръчка за ремонт на локомотиви. От медиите научил, че съществуват доклади, които са по възлагане на изпълнителния директор на холдинга за проверка на "Пътнически превози". Цитира доклади, отговори, писма и заповеди в БДЖ, издавани за кратък период, което по думите му издава определена "нервност" в холдинга и в дружеството. Открил богата кореспонденция, в която се загубил, но все пак установил, че в нея не се говори кой какво е свършил, а кой за какво не отговаря и не трябва да прави. Така се стигнало и до това да поиска оставките.
"БДЖ достигна до онова ниво, до което като няма воденичен камък на шията, който да го държи, с невъзможност да се развива поради прекормерни задължения, няма идея как да се развива. Това е нивото. Няма идея за интензивното развитие, освен въпроси, свързани с доставката на нови влакове, които както виждате са в процеси на оспорване. От друга страна инфраструктурата се развива изпреварващо, колкото и да е по-бавен процесът. Процедурите вървят стегнато и стройно. Виждаме, че е въпрос на мениджмънт, а не въпрос на възможности", допълни министърът.
dnevnik.bg
Коментари
Добави коментар